• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem

@frank de jonge wrote:Nu heb ik dit weekend mn pakketje binnengekregen van mn dumpvalve. Er zit ook een terugslagventiel bij maar wat is dat precies. Heb geen handleiding gekregen van EDS. Is dat dan dat ding waarmee je de recirc valve afsluit?

Heb je die dumpvalve op de site van EDS besteld? dan is het geen baileys toch? Volgens mij is het iets als een eigen lijn ofzo. je kunt idd wel zo'n terugslagklep meebestellen.

Ik zit er wel aan te denken om dit setje te bestellen, maar ik zou wel willen weten of de baileys hetzelfde zijn als die van EDS. en ik heb gezocht naar baileys in combinatie met zo'n klep op andere sites, maar EDS is de enige die ze aanbied...

@frank de jonge wrote:Nu heb ik dit weekend mn pakketje binnengekregen van mn dumpvalve. Er zit ook een terugslagventiel bij maar wat is dat precies. Heb geen handleiding gekregen van EDS. Is dat dan dat ding waarmee je de recirc valve afsluit?

Heb je die dumpvalve op de site van EDS besteld? dan is het geen baileys toch? Volgens mij is het iets als een eigen lijn ofzo. je kunt idd wel zo'n terugslagklep meebestellen.

Ik zit er wel aan te denken om dit setje te bestellen, maar ik zou wel willen weten of de baileys hetzelfde zijn als die van EDS. en ik heb gezocht naar baileys in combinatie met zo'n klep op andere sites, maar EDS is de enige die ze aanbied...

Nu ben ik vanavond volgens het schrijven van EDS die terugslagklep gaan monteren direct achter de turbo.

Nou, dat werkt werkelijk waar super. Ding pakt supersnel op, blaast flink hard af.

Maar werkt dus niet als het zelfde principe als bij een C20LET. die zat bij het T-stuk terwijl die bij de Z20LEL(R, T en H) gewoon direct achter de turbo komt te zitten.

[youtube:286bf0n1]

Nu ben ik vanavond volgens het schrijven van EDS die terugslagklep gaan monteren direct achter de turbo.

Nou, dat werkt werkelijk waar super. Ding pakt supersnel op, blaast flink hard af.

Maar werkt dus niet als het zelfde principe als bij een C20LET. die zat bij het T-stuk terwijl die bij de Z20LEL(R, T en H) gewoon direct achter de turbo komt te zitten.

[youtube:286bf0n1]

Terug
Naar boven