• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Duplex uitlaat

DaMeistah: Supersport is prima spul. Heb zelf een 63mm Groep A catback systeem van Supersport onder m'n Calibra hangen. Netjes met een tussendemper en een einddemper, helemaal RVS en het klinkt heel beschaafd.

Pas als ik alle registers open trek wil het ding kabaal maken, maar ik kan prima door een woonwijk rijden zonder snachts alle kleine koters wakker te maken.

@1985 wrote:@DeMeistah wrote:Haha ja dabok kwam deze tegen dacht ff leven in knallen. Kom nu ook wat systemen tegen van bijv supersport voor net 300 euro maar zal wel een rot kwaliteit zijn

Vaak is het wanneer een uitlaat 'goedkoper' is (genoeg voorbeelden op marktplaats) des te meer geluid ze produceren.

Er kunnen vast goede 'goedkope' dempers tussen zitten, alleen is het moeilijk om er achter te komen welke goed zijn. Want helaas mag je een uitlaat niet passen/proberen net als een horloge of een riem ;)

Als je een goede demper zou willen hebben kan je misschien nog eens kijken bij GKB import (http://www.gkb-import.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) Zei importeren meerdere dingen en ondermeer uitlaten. Heb altijd met veel plezier gehad aan bij hun bestelde spullen. (onderstellen & luchtfilters)

Klopt is moeilijk te kiezen allemaal. Ook als je er nog rekening mee moet houden dat die dempers na verloop van tijd hun dempende werking gaan verliezen en het geluid aanzienlijk kan veranderen. Ben kwa geluid best tevreden over mn remus einddemper wil flink wat herrie maken als het allemaal een beetje warm is geworden, maar tis nooit goed genoeg he :)

zal eens langs een autoshop gaan kijken welke stijl ik wil met de sierstukken, vriend van mij heeft veel ervaring met zulke systemen lassen maar bij hem zijn ze vanaf de kat compleet demperloos. bij de ene auto komt er een mooi geluid uit maar bij de ander is het toch echt weer veelste hard

@1985 wrote:@DeMeistah wrote:Haha ja dabok kwam deze tegen dacht ff leven in knallen. Kom nu ook wat systemen tegen van bijv supersport voor net 300 euro maar zal wel een rot kwaliteit zijn

Vaak is het wanneer een uitlaat 'goedkoper' is (genoeg voorbeelden op marktplaats) des te meer geluid ze produceren.

Er kunnen vast goede 'goedkope' dempers tussen zitten, alleen is het moeilijk om er achter te komen welke goed zijn. Want helaas mag je een uitlaat niet passen/proberen net als een horloge of een riem ;)

Als je een goede demper zou willen hebben kan je misschien nog eens kijken bij GKB import (http://www.gkb-import.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) Zei importeren meerdere dingen en ondermeer uitlaten. Heb altijd met veel plezier gehad aan bij hun bestelde spullen. (onderstellen & luchtfilters)

Klopt is moeilijk te kiezen allemaal. Ook als je er nog rekening mee moet houden dat die dempers na verloop van tijd hun dempende werking gaan verliezen en het geluid aanzienlijk kan veranderen. Ben kwa geluid best tevreden over mn remus einddemper wil flink wat herrie maken als het allemaal een beetje warm is geworden, maar tis nooit goed genoeg he :)

zal eens langs een autoshop gaan kijken welke stijl ik wil met de sierstukken, vriend van mij heeft veel ervaring met zulke systemen lassen maar bij hem zijn ze vanaf de kat compleet demperloos. bij de ene auto komt er een mooi geluid uit maar bij de ander is het toch echt weer veelste hard

Terug
Naar boven