• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dutchbase: Vectra GTS

Dat is het gevaar bij de C, heel direct gevoel, maar als je te ver gaat gaat ie ook GOED van de Baan.

een Vectra-B met GOED!!! onderstel stuurt dan ineens strakker, en is beter Corrigeerbaar

Ga er wel vanuit dat van VEEL vectra's B de Schokbrekers meer op Fietspompen lijken dan schokbrekers, en dat de uitlijning kan afwijken.

1 Vectra-B maakt nog niet de andere

Mijne is goed uitgelijnd, en staat op PRIMA schokbrekers.

De meeste!! die ik hier krijg voor reparaties staat op Safari schokbrekers (gewoon glad versleten), dan zijn ze niet te sturen..

Krijg je er een keer een met GOEDE schokbrekers is ie uitgelijnd (als ie al een keer uitgelijnd is) door een 18jarig figuur bij Kwikfit, en stuurt ie nog voor geen meter.

Zowel de Vectra-B als Vectra-C hebben een Gecompliceerd onderstel waarvan de afstelling gewoonweg GOED moet zijn wil het lekker sturen..

en als dat zo is, hoort een Vectra-B veel strakker te sturen dan een C, als ie dat niet doet is er iets mis.

Let wel, de Vectra-B heeft wel een wat Vage en inderect gevoel bij rechtuit en flauwe bochten....

en een goed afgestelde Vectra-B wil heel leuk kwispelen met de kont, die gaat gewoon dwars bij goed gaslos!!!

Willem

Ik zal eens een keer proberen hoe hij reageert bij een te snel genomen bocht.

Wel op een plek waar het veilig kan natuurlijk!

Heb wel esp dus die kan ook roet in het eten gooien.

Is dat eigenlijk uit te schakelen op een Vectra c?

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

jupzz ik was blij met de ESP moet ik zeggen

t apparaat geeft zij grens niet aan, en gaat ineens rechtuit....

Dat geld trouwens ook voor de Diesels van het werk bijde Stations 1e generatie 1x V6CDTi en 1x Z19DTH, tot voorkort 2x een C2 bijde Z19DTH, en die waren ook zo link als wat op snel bochtenwerk

heb er wel eens een van in de Berm geparkeerd, echter zonder schade.......... gelukkig

Ik ben gewend dat ik een Seat Leon 1 Cupra4 / Cupra-R voor kan blijven op de binnenbocht rotonde, dat gaat dus met een C NIET!!! let op 16000km op de klok, aan een versleten onderstel zal het niet gelegen hebben, IDS+ op sport trouwens!!

Willem

Zal wel allemaal zo zijn,ieder zijn eigen ervaring.Heb jaren met een vec b 2.5 v6 gereden en beviel goed,sinds 2007 de vec c 3.2 v6 en deze is in mijn beleving beter.O.k hij mag dan wel neus zwaar wezen maar hoef niet met 80 over de rotonde.

Gr. Gts32v6

dat is ook eenieder zijn ervaring en wat ze ermee doet.

Ik heb me toen met t apparaat van de zaak wel verkeken op een rotonde.

had een Cupra op de buitenbocht, kon m normaal wel voor blijven met de B, maar met de Gechipte V6 CDTi lukte dat niet

de C geeft wel het gevoel het aan te kunnen tot je over de grens gaat, dan vliegt ie ook naar buiten!!!

Willem

weer een beetje on-topic:

@evertfisherman: thanks, die koplampset ziet er als nieuw uit. Na foto 3 van het proces zou je dat eindresultaat niet verwacht hebben. Ik polijst heel af en toe ook (carrosserie) een auto, maar ben er nooit echt in gedoken om ook koplampen te polijsten of te wetsanden. Er zit een (zowat) nieuwe koplamp op, dus het zou om slechts 1 koplamp gaan. Denk dat die oude er ook nog nooit af is geweest dus verkleuring zal ook wel aan de orde zijn. Zou op zich wel een leerprocesje willen doen om dat mezelf eigen te maken, maar ken mezelf ook een beetje: dan koop ik minstens de benodigde spullen (waarschijnlijk: meer dan benodigd) en vervolgens blijft het door tijdgebrek een poos liggen. Het is dus beter om een nieuwe rechter koplamp te kopen ergens, zodoende heb ik dan een vergelijkbare set.

Toch heel erg bedankt, altijd leuk om te zien hoe gepassioneerd iemand kan zijn, zeker als dat ondersteund wordt door beeld en uitgebreide info. :thumb

Terug
Naar boven