• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dweilen opde weg

Een Rekord is geen super aslfaltklever natuurlijk. Ik heb er zelf 2 voor dagelijks gebruik gehad. Maar wat de een prima vindt, vindt de ander niets. Banden, schokdempers en uitluining zijn zeer belangrijk natuurlijk. Dit merk zet ik wel vraagtekens bij eerlijk gezegd. Ik denk dat er ook een stukje persoonlijke smaak bij komt. :hmmz

Ik denk dat je dit met uiltijnen wel een heel eind goed kan krijgen hoor. En anders andere banden proberen.

Een Rekord is idd standaard geen bochtenridder, maar de auto's hebben wel een goede rechtuitstabiliteit, zijn echt auto's om lekker lange stukken mee over de snelweg door te halen.

Ik denk dat je dit met uiltijnen wel een heel eind goed kan krijgen hoor. En anders andere banden proberen.

Een Rekord is idd standaard geen bochtenridder, maar de auto's hebben wel een goede rechtuitstabiliteit, zijn echt auto's om lekker lange stukken mee over de snelweg door te halen.

Falken is een goed merk....is wel goedkoper dan Michelin bijv....maar kwa prijs kwaliteit verhouding komen deze banden al jaren goed uit de tests....

Falken is een goed merk....is wel goedkoper dan Michelin bijv....maar kwa prijs kwaliteit verhouding komen deze banden al jaren goed uit de tests....

[rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2

ET 38[/rquote]

ET 38 is wel netjes, daar zit het dus niet in.

Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.

[rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2

ET 38[/rquote]

Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.

ET waarde zijn zeker laag, ik had een D Rekord met et15, kwam ik van een stukje nieuwe wegdek op de spoorvorming, zwiep....daar ging ie zoeken. linke soep met glad weer.

ET waarde zijn zeker laag, ik had een D Rekord met et15, kwam ik van een stukje nieuwe wegdek op de spoorvorming, zwiep....daar ging ie zoeken. linke soep met glad weer.

[rquote=1886190&tid=144100&author=rinus de boer][rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2

ET 38[/rquote]

Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.[/rquote]

38 is wel goed toch?

[rquote=1886190&tid=144100&author=rinus de boer][rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2

ET 38[/rquote]

Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.[/rquote]

38 is wel goed toch?

Als het maar rond de ET 40 zit, dan heeft het niet zoveel effect op de wegligging. Hoe lager de ET waarde, des te meer de wielen naar buiten gaan staan.

Op m'n Monza heb ik ET19 liggen (BBS velgen), en hij staat daardoor wat breder op z'n sloffen. De velgen hebben echter wel dezelfde maat als de originele, en de banden zijn ook gewoon dezelfde maat als Opel toendertijd voorschreef. De auto ligt zelfs stabieler op de weg, zeker in de bochten.

Een lagere ET waarde kan dus ook positief uitvallen, alleen moet je niet extreem gaan qua bandbreedte. Ook niet gezien het gevaar dan van aanlopen.

Als het maar rond de ET 40 zit, dan heeft het niet zoveel effect op de wegligging. Hoe lager de ET waarde, des te meer de wielen naar buiten gaan staan.

Op m'n Monza heb ik ET19 liggen (BBS velgen), en hij staat daardoor wat breder op z'n sloffen. De velgen hebben echter wel dezelfde maat als de originele, en de banden zijn ook gewoon dezelfde maat als Opel toendertijd voorschreef. De auto ligt zelfs stabieler op de weg, zeker in de bochten.

Een lagere ET waarde kan dus ook positief uitvallen, alleen moet je niet extreem gaan qua bandbreedte. Ook niet gezien het gevaar dan van aanlopen.

Waarom een Rekord een dweil is:

Ballon banden

Veels te slappe vering

Te smalle banden

Mogelijk uitgesleten stuurkogels en hulp pitmanarm bus.

Gooi der maar eens een verlagings set onder met Koni schobrekers,en bv 225/45-17 banden..

Kijk dan maar eens hoe ie op de weg ligt,ik rij zelf een Monza met stuggere veren en brede banden voor iets verlaagt en dit is allemaal een vooruitgang ten opzichte van origineel kwa weg gedrag..

Een Monza heeft wel onafhankelijke wiel ophanging wat misschien ook een verbetering is.

Maar dat origineel spul is niet je van het wat betreft weg ligging.

Waarom een Rekord een dweil is:

Ballon banden

Veels te slappe vering

Te smalle banden

Mogelijk uitgesleten stuurkogels en hulp pitmanarm bus.

Gooi der maar eens een verlagings set onder met Koni schobrekers,en bv 225/45-17 banden..

Kijk dan maar eens hoe ie op de weg ligt,ik rij zelf een Monza met stuggere veren en brede banden voor iets verlaagt en dit is allemaal een vooruitgang ten opzichte van origineel kwa weg gedrag..

Een Monza heeft wel onafhankelijke wiel ophanging wat misschien ook een verbetering is.

Maar dat origineel spul is niet je van het wat betreft weg ligging.

vind het helemaal geen slingerboten, die rekords.

maar doe voor de grap maar eens een schokbreker test.

als die dingen slap of bijna op zijn, is het ook een geslinger

Terug
Naar boven