• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dynamo/Accu Astra F

Oke bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de accu aan de lader hangen en als de motor niet loopt heb ik 13,07 volt gemeten op de accupolen, als de motor (koud) stationair loopt gaat hij naar 14,67 volt. De dynamo lijkt het dus wel te doen...?

Ik moet vanavond nog weg dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Waarschijnlijk is het gewoon de accu? Volgens mij zit dat ding er ook al van 1995 in dus het is niet zo heel vreemd als hij nu kapot is.

meet met warme motor en met ZOVEEL MOGENLIJK verbruikers aan de spanning

statioanair

op toeren (2000tpm)

Willem

meet met warme motor en met ZOVEEL MOGENLIJK verbruikers aan de spanning

statioanair

op toeren (2000tpm)

Willem

Ik heb gemeten met alle toeters en bellen aan (achterruitverwarming, radio, koplampen, mistlampen, verwarm. spiegels, kachel op 4 en warm, knipperlichten en deuren open) én warme motor. De meter stond op 12,3 volt.

Met de motor op ongeveer 2000 toeren geeft hij 13,4 volt aan.

Gr, Boxum56

Ik heb gemeten met alle toeters en bellen aan (achterruitverwarming, radio, koplampen, mistlampen, verwarm. spiegels, kachel op 4 en warm, knipperlichten en deuren open) én warme motor. De meter stond op 12,3 volt.

Met de motor op ongeveer 2000 toeren geeft hij 13,4 volt aan.

Gr, Boxum56

okeej is wel voldoende, je kan eens de massa aansluitingen nakijken van de accu naar de carroserie en naar de motor...

willem

okeej is wel voldoende, je kan eens de massa aansluitingen nakijken van de accu naar de carroserie en naar de motor...

willem

Terug
Naar boven