• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dynamo revisie probleem

@arjontje wrote:Niet rijden zonder accu. Je frituurt dan je elektronica

Klopt.. Accu stond er wel in maar als die leeg/dood is rijdt je practisch gezien zonder accu.. Een dode accu is geen buffer maar een geleider...

update..

ff bij een bekende van mij met een werkplaats langs geweest en de laadspanning gemeten.. just in case.. die zit op een stabiele 14 volt

toen de motor uit stond gaf de accu maar 11 volt aan...

die vervangen en gaan met die banaan..

hopen dat deze nu langer mee gaat dan 6 maanden...

Je weet wel zeker dat al je massa strips in orde zijn?

Want zelfs voor een habikaki accu is een half jaar wel erg kort, maar kan natuurlijk oud zeer zijn van een verrotte dynamo. :(

@Bo652 wrote:Je weet wel zeker dat al je massa strips in orde zijn?

Want zelfs voor een habikaki accu is een half jaar wel erg kort, maar kan natuurlijk oud zeer zijn van een verrotte dynamo. :(

Heb de oude massa kabel afgeknipt van het verzamelpunt op de linkerveerpoot.. En een dikke 30 kwadraats kabel van m'n audio er tussen gehangen...

Dus ja.. Die is nog goed hehe

Hoi, bart-gsi

Sorry voor de late reactie, ik heb het even druk hier, vandaar! :D

Ik denk dat er ook een stukje geluk bij zit.

Voor de rode Astra F had ik een Mercedes, maar deze moest ik weg doen om dat de belasting niet normaal is voor diesel,

en omdat de prijs bijna gelijk staat aan benzine was het niet leuk meer.

Maar daar zijn een Bosch accu en een Varta in gegaan, en allebei in zeer korte tijd stuk.

Toen kocht ik de Opel Astra en daar ging de accu ook van stuk, de verkoper heeft mij toen een splinter nieuwe accu gegeven uit sympathie want hij was het niet verplicht.

Ik ben onderweg gestopt, want ik was zeer nieuwsgierig wat voor accu hij er in heeft geplempt!

Een Duracc accu 54ah 12V van de Gamma!! :shock: Ojee!, nooit van gehoord van dat merk, hoe lang ga ik daar mee doen?? :hmmz

Maar het is heel goed bedoeld van die goede man.

Ik heb ZEVEN jaar met de Astra gereden en toen ik de Astra verkocht was hij nog perfect.

Ik weet het niet hoor Bart, daarom!, een beetje geluk zit er wel bij denk ik.

Nu is het zo dat je een beetje met de dynamo sukkelt, dat zou de reden kunnen zijn.

@computerbug wrote:Hoi, bart-gsi

Sorry voor de late reactie, ik heb het even druk hier, vandaar! :D

Ik denk dat er ook een stukje geluk bij zit.

Voor de rode Astra F had ik een Mercedes, maar deze moest ik weg doen om dat de belasting niet normaal is voor diesel,

en omdat de prijs bijna gelijk staat aan benzine was het niet leuk meer.

Maar daar zijn een Bosch accu en een Varta in gegaan, en allebei in zeer korte tijd stuk.

Toen kocht ik de Opel Astra en daar ging de accu ook van stuk, de verkoper heeft mij toen een splinter nieuwe accu gegeven uit sympathie want hij was het niet verplicht.

Ik ben onderweg gestopt, want ik was zeer nieuwsgierig wat voor accu hij er in heeft geplempt!

Een Duracc accu 54ah 12V van de Gamma!! :shock: Ojee!, nooit van gehoord van dat merk, hoe lang ga ik daar mee doen?? :hmmz

Maar het is heel goed bedoeld van die goede man.

Ik heb ZEVEN jaar met de Astra gereden en toen ik de Astra verkocht was hij nog perfect.

Ik weet het niet hoor Bart, daarom!, een beetje geluk zit er wel bij denk ik.

Nu is het zo dat je een beetje met de dynamo sukkelt, dat zou de reden kunnen zijn.

klopt.. maar bij de garage had hij het al voorgesteld aan mij of ik het werk zelf wilde doen.. hij had overigens al wel een nieuwe accu besteld dus die heb ik later ook op gehaald..

zit nu een 72 ampere accu in.. en start en loopt lekker nu... kijken hoelang het doorgaat.. anders moet ik eens gaan overwegen om nieuwe delen erop te schroeven...

ik had het best wel gehad na 3 dagen aankloten met de dynamo om daarna er achter te komen dat de accu ook kapot was...

het was al niet zo`n makkelijk werkje..

Terug
Naar boven