• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dynamo vervangen Astra C1.6NZ

als er niet geknoeid is met het systeem gaat als hij slecht of niet laad het lampje licht opgloeien zeker bij stationair draaien .bij contact aan gaat hij altijd aan en doet hij dat niet zal hij als het goed is niet gaan laden zit een overbrugging tussen altans bij de Vectra wel zodra hij na starten laad gaat het lampje normaal helemaal uit gloeid het dan nog op en met afname licht of geluids instal dan is de dynamo erg matig .

maar ik denk zo maar is dat hij is overleden je kan de laad spanniung is meten moet zijn zo rond de 14 volt is hij beduidend lager met gas bij geven is hij over en sluiten .

Bedankt voor het antwoord, ja mijn acculichtje brand wel bij het op contact zetten, tijdens het rijden en stationair lopen is deze helemaal uit. Dus dynamo zou dan genoeg moeten laden lijkt mij? toch gaat na verloop van tijd mijn lampen zwak branden, en radio valt uit. Dat lijkt mij dan meer een kapotte accu of zie ik dat dan verkeerd? Wel stond mijn v-snaar te slap en slipte die continue door, hierdoor twijfel ik tussen dynamo en te slappe v-snaar, want ik kan mij voorstellen dat met een doorslippende v-snaar je accu naar verloop van tijd toch een keer leeg raakt.

Bedankt voor het antwoord, ja mijn acculichtje brand wel bij het op contact zetten, tijdens het rijden en stationair lopen is deze helemaal uit. Dus dynamo zou dan genoeg moeten laden lijkt mij? toch gaat na verloop van tijd mijn lampen zwak branden, en radio valt uit. Dat lijkt mij dan meer een kapotte accu of zie ik dat dan verkeerd? Wel stond mijn v-snaar te slap en slipte die continue door, hierdoor twijfel ik tussen dynamo en te slappe v-snaar, want ik kan mij voorstellen dat met een doorslippende v-snaar je accu naar verloop van tijd toch een keer leeg raakt.

Ik heb het idee dat de dynamo tijdens het rijden verplaatst is waardoor de v-snaar slapper is gaan staan.

Dan laadt de accu niet meer (goed) op en dan kom je zonder stroom te zitten.

Rik ;)

Ik heb het idee dat de dynamo tijdens het rijden verplaatst is waardoor de v-snaar slapper is gaan staan.

Dan laadt de accu niet meer (goed) op en dan kom je zonder stroom te zitten.

Rik ;)

Ik had vanochtend de v-snaar aangespand,, ik heb begin van de avond de opgeladen accu er weer in gezet, auto gestart accu lampje blijft uit. en heb vanavond 70km gereden zonder uitval of zwakker wordende verlichting.

:jerry :jerry

Ik had vanochtend de v-snaar aangespand,, ik heb begin van de avond de opgeladen accu er weer in gezet, auto gestart accu lampje blijft uit. en heb vanavond 70km gereden zonder uitval of zwakker wordende verlichting.

:jerry :jerry

Terug
Naar boven