• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dyno x20xev ( tegenvaller )

@wim-v6 wrote:Nokkenassen..

Daar is zoveel keuze in!!!

weet je welke goed zijn dan ?????

er zijn inderdaad erg veel op de markt :thumb

maar enig idee welke echt goed zijn en van welke jij weet dat ze goed zijn ?? king:

@marijnl1988 wrote:dus jullie vinden al met al mijn dyno niet eens zo heel slecht eigenlijk ??

ik heb wel wat geleerd nu

Nee, ik weet wel zeker dat je meer dan 135 krukas pk's hebt na de meting van vandaag, alleen weet je niet exact hoeveel helaas.

Het is verstandig om je een beetje in te lezen in tuning. Het web staat vol met duidelijke uitleg van hoe bepaalde dingen werken, wat de effecten zijn, en wat de kosten/haalbaarheid is.

Ook hobbelen hier aardig wat mensen rond die weten waar ze over praten. Leer ervan, stel vragen, stel nog meer vragen, leer nog meer, en als alles helder is, dan pas gaan kopen.

probeer 2e hands nokassen van een x20xer te bemachtigen en dan chippen.

had op mijn kadet 20seh een nokkas van schrick koste toen 850 gld

dus als ik het nu goed begrijp

zijn de pk's op papier de pk's op de krukas ??????

ik ga een opzoek naar goeden en scherpe nokkenassen voor mijn x20xev

daarna eens laten chippen hoop dat ik hier al wat meer mee haal

supercharger zou natuurlijk helemaal top zijn alleen zijn zulke aanpassingen nog niet haalbaar

ik kan het namelijk niet zelf een supercharger opbouwen ( kosten om het te laten doen zijn 4000 euro )

@Haasje17 wrote:Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk's heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.

Kunnen mensen mij mee vertellen over de nokkenassen ???

Ik ben zelf namelijk nog nooit verder gekomen dan wat ik nu al heb

Dus voor mij is dit allemaal nieuw maar zou graag meer info willen over welke ik beste zou kunnen gaan gebruiken voor mijn x20xev misschien met site waar ik allemaal kan bestellen

En wat alles precies inhoud

Erg bedankt alvast

Kijk eens op de site van Catcams, die hebben diverse types nokkenassen voor jouw auto.

Dbilas ook.

Even kort door de bocht genomen is hoe hager het aantal graden hoe slechter onderin de auto presteert en hoe slechter hij stationair loopt, maar hoe meer vermogen je er uit kan krijgen.

De XER nokkenassen zijn een prima upgrade voor een XEV.

Daarna de auto op een rollenbank laten afstellen (chip op maat).

En dan kom je wel een eind.

Die uitlaat is dan ook gewoon prima.

Mocht je nog geld hebben, dan zou ik eventueel nog een Dbilas Flowtec nemen (inlaatspruitstuk) en daarna de auto laten afstellen.

Zal zeker geen tb worden....

Totaal geen ervaring mee

Ik ga eens opzoek naar een nokkenassen setje....

X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???

denk dat je niet te klagen hebt.

heb toen mijn x20xev op de bank gehad en 116 pk op de wielen

dit had ik verandert

egr dicht

3.3 brandstofdruk

gechipt

luchtinlaat aangepast,

spaghetti uitlaat spruitstuk.

daarna is wel de koppakking er tussen uitgeblazen..

toen is de kop nog een keer gevlakt, en alle kleppen in geslepen

daarna liep hij als nieuw. daarna nooit weer op de bank geweest.

ik heb mijn c18xe op de bank gehad had toen 128 pk op de wielen

viel mij in de eerste instantie ook erg tegen

had zoiets van standaardt 125 pk en had hem goed aangepakt

compleet gereviceert en een paar :vertag dingen aangepast

had op een 140 pk gehoopt en boven de 200 nm koppel

kwam ik lang niet aan maar wel altijd de snelste in onze klasse bi de cross

echte pk,s zijn echte pk,s en standaart 136pk op de krukas is na een 100xxx mischien niet eens 100 pk op de wielen

indd wel een beetje jammer dat de fabrieks vermogen op de krukas is gemeten

x20xer nokkenassen liggen niet voor het oprapen heb nu een setje voor redelijk geld naar 3 jaar zoeken

als je bij dbilas een paar leuke nokken besteld ben je iets meer kwijt voor nieuw ;)

@marijnl1988 wrote:Zal zeker geen tb worden....

Totaal geen ervaring mee

Ik ga eens opzoek naar een nokkenassen setje....

X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???

als je andere nokassen kunt monteren lukt je een setje tb's ook wel hoor :D

Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken

@otdh wrote:Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken

+1 die van mij kwam ook buiten spelen

ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross

nergens geen last van gehad

tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willen

Terug
Naar boven