• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dyno x20xev ( tegenvaller )

@arnold kadett wrote:ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross

nergens geen last van gehad

tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willen

bij EDS vertelde ze mij Über 200ps kaput!

Bij standaard xer vermogens komen ze soms al naar buiten

Heb 1 dealer onderhouden motor vervangen ( xer ) waarbij die al bij 130000 buiten kwam kijken

Vind het trouwens wel vreemd als het gemeten vermogen wiel pk's zijn dat onze V6 dan 177pk en en 259Nm perst, deze is geheel origineel..

standaard zou dat 170pk en 230Nm op de krukas moeten zijn..

Willem

-Het verlies ten opzichte van krukaswaardes is zoals je weet per auto verschillend. In dit geval erg minimaal, dat kunnen we rustig concluderen.

-Ook de manier van inrijden vormt een auto zoals je weet. Lekker ingereden dus.

-En de ene v6 komt sneller de fabriek uit dan de ander. Ook dit weet je. Je hebt overduidelijk geluk met deze.

3 factoren die dit o.a. teweeg kunnen brengen. Ik zou in m'n handjes klappen.

@marijnl1988 wrote:zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???

welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??

tanks alvast

tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb

Greetz Emiel

@TWA wrote:@marijnl1988 wrote:zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???

welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??

tanks alvast

tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb

Greetz Emiel

Deze dus Klikkerdeklikklik

Deze gast heeft zijn blok compleet al verkocht helaas....

Jullie zeggen dat beste is om een x20xer nokkenassen te vinden ???????

google is your frend

nokkenassen zijn er van

kent

catcams

m-techt heeft een set

qed

lexmaul misschien

vmax

@Unlimited Tuning wrote:-Het verlies ten opzichte van krukaswaardes is zoals je weet per auto verschillend. In dit geval erg minimaal, dat kunnen we rustig concluderen.

-Ook de manier van inrijden vormt een auto zoals je weet. Lekker ingereden dus.

-En de ene v6 komt sneller de fabriek uit dan de ander. Ook dit weet je. Je hebt overduidelijk geluk met deze.

3 factoren die dit o.a. teweeg kunnen brengen. Ik zou in m'n handjes klappen.

ruim 30Nm is nogal veel namelijk, dat krijg je normaal met tunen al niet voor elkaar..

Ik weet dat de ene V6 de ander niet is, en de een heeft dan op de bank 5Nm meer als de ander, maar 30????

Grootste verschillen onderling zitten in het vermogen, een 190pk uit een standaard 2.5 is niet eens vreemd, maar 260Nm wel..

Willem

Willem

Is ook maar net waar je op de bank staat, onderling zijn er ook (giga?)verschillen . Meten op de wielen en dan omrekenen naar kruk-pk's vindt ik altijd een beetje gevaarlijk, je kan niet exact weten wat het verlies in je aandrijflijn is (zie eerdere reactie's)....Dus daar gaat diegene een (geschat) percentage voor geven, vandaar dat eigen tuning ook de beste cijfers oplevert!

@wim-v6 wrote:Ik weet dat de ene V6 de ander niet is, en de een heeft dan op de bank 5Nm meer als de ander, maar 30????

Grootste verschillen onderling zitten in het vermogen, een 190pk uit een standaard 2.5 is niet eens vreemd, maar 260Nm wel..

Mijn speedster had ook ineens 330nm, versus 290 op de laatste maha dyno sessie, zonder wijzigingen.

De pk's waren spot on, dus de koppel omrekening van deze bank neem ik met een korreltje zout.

Zelf ben ik ook in het bezit van een 'origine' x20xev, maar daar is het volgende aan gedaan:

DBilas luchtfilter + inlaatspruitstuk

Lexmaul 4-2-1 uitlaatspruitstuk + originele cat en catback groep A uitlaatsysteem

Kopbewerking + xer nokkenassen 260 - 266 graden

3,6 bar benzinedrukregelaar

En een RON98 chip op maat gemaakt

Komen we welgeteld op 154,3pk op de wielen en een kleine 186pk op de krukas met een koppel van 'maar' 188Nm ( welke standaard is voor een x20xev geloof ik )

@Unlimited Tuning wrote:@smileyspeedster: begrijp ik het goed en beweer je nu dat onze testbank niet klopt of iets dergelijks?

Een lichte auto als de speedster met veel pk's en makkelijke wielslip is lastig te meten.

40nm kado krijgen is leuk, maar in mijn specifieke geval gaan dan de wenkbrauwen omhoog.

Dus anders geformuleerd: mijn koppelomrekening neem ik met een korrel zout.

Over jullie bank zeg ik niks.

Aha, daarom vraag ik het maar. Dank je wel voor je reactie! :thumb

En in jouw geval moet ik je gelijk geven. Een speedster met zulk vermogen is om de redenen die je hebt gegeven erg moeilijk te meten inderdaad.

Maarre... Wat een geweld geeft zo'n auto! :shock:

Terug
Naar boven