• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E GSI oliedruksensor vraag

Hallo Allemaal,

Ik was in de veronderstelling dat een VDO oliedrukmeter (5 bar) zou werken in combinatie met een Kadett E GSI oliedruksensor. Ik heb alles aangesloten maar het werkt niet (naar behoren). De wijzer schiet naar het eind van de schaal zodra ik het contact aan zet, leg ik de sensordraad aan de massa gaat hij keurig op 0 bar staan.

Zijn mijn sensoren kapot (2 stuks geprobeerd), werken de meters niet in combinatie met die sensoren of doe ik iets anders verkeerd?

Bij voorbaat dank!

Ricardo

wat voor een sensor heb je ? 1 die alleen het olielampje uit laat gaan of 1 die daadwerklijk de druk aangeeft op je digidash ?

Wat voor'n sensor probeer je? 1tje met 2 aansluitingen, of met 1 aansluiting...? ;) Dat vroeg GlennGSI stiekem :P

Zit verschil tussen de drukschakelaar en de drukgever ;)

@ gsi-tje ja, goed aangesloten :) (m'n oliedruklamp werkt ook)

@ Aapje, zal er zo de multimeter aanhangen :)

Weet iemand de weerstand waar de standaard kadett GSI oliedruksensor tussen varieert?

Aan de hand hier van kan ik natuurlijk ook al zien of de meter zou moeten kunnen werken.

Terug
Naar boven