• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett Limited

Opel Kadeath

Post weinig
Hallo allemaal,

Is hier iemand nog bekend met de E Kadett Limited uitvoering? Mijn ouders hebben er vroeger zo een gehad, dit was een 3 deurs hatch en volgens mij lag er een 1.3 in.

(bouwjaar van mijn ouders auto was '87 en kenteken rk-63-zx)

De limited uitvoering had donkerblauwe (metallic-achtige) lak en oranje/grijze striping.

Heeft iemand nog foto's van deze uitvoering of iets dergelijks, ik kan er niets meer van vinden en het lijkt bijna alsof ze nooit bestaan hebben.

Ik zou nog wel eens even een fotootje op kunnen zoeken, maar daar kan wel een paar weken overheen gaan omdat mijn ouders anderhalf uur rijden zijn, dus daar kom ik niet zo vaak.

Mijn ouders hebben ook een Kadett E1 limited gehad uit 1986. Was een erg mooi model met speciale "Limited" striping.

Het nieuwe logo van bovenstaande foto is er denk ik later opgeplakt, want die van mijn ouders had een gewoon passend ouder logo. Ook heeft de Kadett van de foto niet de tekst Limited onder op de motorkap. Dat van hun was ook een 1.3. Het kenteken was RD-59-XG, hij is in de jaren '90 ge-exporteerd zag ik destijds in het RDW bestand.

Ik zal er eens een foto van opzoeken (mijn ouders wonen op een uurtje rijden, dus kan ook wel even duren). :thumb

Hij lijkt meer op degene die ColinH heeft gepost, alleen dan met ouder logo op de motorkap, andere wieldoppen en andere striping. Dat blauw lijkt wel de goede kleur.

Hier is een Limited uitvoering.Het is een zogenaamde dealeruitvoering.

Onder de sierstrip zit een chroom gedeelte met de tekst:

LIMITED 300

Hier een foto van de desbetreffende Kadett

haendlermodell.png

groetjes Marcel

Op Google, deze kleur lijkt er wel op.

Opel-Kadett-1.2.jpg

Hij heeft ook het eerste model bumper, maar wel zo'n nieuw logo op de motorkap zo te zien.

Gr Colin

Ja hoor,deze Kadett Limited had mijn buurman ook.Met de striping aan de zijkant.Ik heb hier helaas geen foto's van.Ik ga proberen om op het internet wat foto's van te zoeken.

gr Marcel.

Het heeft (zoals gezegd) even geduurt. Maar ik heb bij mn ouders een fotootje kunnen vinden van de Kadett Limited.

Op de film staat hij veel duidelijker, ik zal eens kijken of ik daar betere plaatjes uit kan halen..

OpelKadettE1LimitedRD-59-XGjpg.jpg

Aha,ik snap nu welke Limited kadett je bedoelt!!!!!!!!Mijn buurman had er vroeger ook een.Met een handchoke,een 1.3 NB.Het zijn letters met een beetje ronde vorm.

Ik ga ook ff kijken of ik wat kan vinden.

gr Marcel.

Dit heb ik nog kunnen vinden op diverse oude filmpjes. De foto's zijn van de tv gemaakt, dus niet al te duidelijk helaas..

Zijkant

0-SAM_2172.jpg

Achterkant (ik sta ernaast om bladeren van de spoiler af te halen) :D

0-SAM_2173.jpg

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of meerdere mensen hier foto's van hebben, en bij welk aantal de Limited eigenlijk gelimiteerd was.

Groetjes, Wesley

Ik zal toch eens even snel de foto's van die van mijn ouders opzoeken, want dit is wel erg leuk :D

Ik weet dat er destijds nog 1 bij ons in het dorp reed, maar voor de rest heb ik er nooit een gezien.

Ik weet nog dat we er tijdens de vakantie van de onderste foto (dat was 1991) er bij de hunebedden eentje tegen kwamen. Die stond toen opeens naast de onze geparkeerd toen we daarvan terug kwamen bij de auto. Alleen had die andere geen spoilertje weet ik nog. Maar verder zag je ze idd vrijwel nooit. En op google heb ik ook gezocht, maar het enige wat ik er van kan vinden is dit topic. :D

Leuk die foto. Is idd dezelfde als mn ouders hadden. Had hij ook zo'n spoilertje op de achterklep?

Het valt me wel op dat ze alle 3 die hier staan andere wieldoppen hebben. :hmmz

Volgens mij had ie geen spoiler, maar inderdaad de wieldoppen zijn verschillend. Er zit dus nog wel iets verschil in de auto's.

Die lichtblauwe kleurstelling had ik trouwens nog nooit gezien.

Terug
Naar boven