• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E kadett met een c20let

• Topic starter Topic starter djz
  • Startdatum Startdatum

djz

Post weinig
Heb eindelijk weer een kadettje

Dit zit er in.

Downpipe dikke versie
Midden en eind demper 76mm
Injectoren 470 cc orgineel Bosch
Remblokken voor
Distributie riem Inc waterpomp,
Achter schermen beide zijde inc spuitwerk.
De motor is voorzien van een kkk24/26 turbo.
Ook is de software aangepast naar EDS phase 3.5

Origineel nl champion editie

g0bem1v1a8nser2ewcjmklagdkaqaweh.jpg

ik vond t iig een hoop geld, dacht 5200,- euro?

zou het niet voordeliger en misschien ook leuker om er zelf 1 te bouwen?

Rookt hij niet als hij stationair draait?

Had niet met de vorige eigenaar maar die daarvoor even contact gehad en hij zei dat kadett rookte als hij stationair draaide en dit aan klepseals zou liggen.

Hij rook inderaad iets als hij warm is.

Schokbrekers waren niet de goede keuze voor de auto, dus die heb ik al vervangen .

Deur pennetjes zijn ook gedaan,

Moet ook de linkerkant dorpel maken, iemand heeft hem verkeerd opgekrikt daar, dus moet er een nieuwe in, rechter kant is nog niet rot maar ga hem ook vervangen omdat die daar ook verkeerd opgekrikt ik.

Verder wil ik alle bussen voor en achter nog vervangen.

Hallo DJ's, hoe gaat het met dit project ben je al gevorderd met het werk?

Ben je er nog lekker mee aan het rijden?

Ja gaat gestaagt, linker kant is gereed, gelijk de vloer ook maar gedaan, was in slechte staat,

Hadden ze zeer netjes dicht gemaakt met een mooie laag kit,

Rechter kant nog niet gedaan, wel bekeken , maar is niet zo erg als de linkerkant.

Maar gaat allemaal goed komen, heb alle tijd , juni wordt hij toch 30

Klep seals zijn ook gedaan maar daar lag het niet aan, contact gehad met de gene die de turbo geleverd had en die zij dat de turbo dat al deed toen hij gemonteerd werd

<p style="text-align: center;">Kijk dan ben je er goed aan bezig zeg, jammer dat het zoveel werk is geworden.</p>
Wel goed dat je het meteen goed aanpakt zeg.

Ik ben diegene waarvan je de auto overgenomen hebt.

Ik heb al een tijd geleden gekeken of ik je nummer nog had maar kon het niet meer vinden helaas.

Zo al het las werk is gedaan, linkerkant complete dorpel vervangen, rechterkant ook en binnenkant ook een stuk vloer er in,

Elec ramen ingebouwd

Roken van de motor ook gevonden, eerst compressie gemeten alle 4 de cilinders net iets voorbij de 10 bar.

Turbo gedemonteerd en ja hoor speling op de as, nou ff een revisie set zoeken voor een k16/26 turbo, of de weg brengen,

Als dat gedaan is weer naar de apk brengen, dan ff lekker rijden er mee, dan ook naar een dyno bank brengen om hem goed in te laten regelen

Foto,s volgen nog,

Zo, turbo gereviseerd, turbo rookt niet meer ,

Nog even apk er op en dan kan er weer gereden worden.

Terug
Naar boven