• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ecotec 2.0 16v betrouwbaar?

kadettsr

Post vaak
Mensen,

Omdat de 1800i vectra a van mijn ouders behoorlijk in puin ligt, zoekt mijn ouders een andere vectra.

Nu heeft mijn vader zijn oog laten vallen op een vectra uit 1994 a2 dus, maar wel met een ecotec 2.0 16v blok!!

Hoe betrouwbaar zijn deze blokken t.o.v. van de oudere blokken? C20xe?

Mijn vader kwam namelijk met het verhaal dat de 1400 16v ecotecs behoorlijk veel problemen gaven!

Kan iemand hier duidelijkheid over geven.

ALvast bedankt.

Alle motoren waar Ecotec op zijn zijn zeker niet hetzelfde, maar door de zwakte van de 1.4 en 1.6 Ecotec blokken hebben de overige Ecotec blokken een mindere reputatie, omdat iedereen Ecotec accosieert met de 1.4 en 1.6 16V motoren.

De X20XEV is opzich een Heel fijne motor, en ook betrouwbaar.

Willem

heb zelf een cali met een x20xev blok bevalt mijn uitstekend heb de mijne iets op gekrikt in de pk's en kan niet anders zeggen lekkerblok en zuiniger in km op ltr dan een c20xe.

het enige wat mij bekend is bij dit type blok is dat je gasklep en stappen motor eerder vervuild kunnen raken.

maar dit is op te lossen met een soort van catch tank te bestellen via de opel dealer kosten +/- 15 euro in totaal met slang en klemmen dit plaats je voor op je carterventilatie.

hier de modificatie: werkt uitstekend kan ik je vertellen

enkel opel bestelnummer is veranderd dus mocht je deze willen halen ff pdf uitprinten of naar hun mailen

Terug
Naar boven