• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ecotec of is het ecopech!!!

Koppelingen zijn behoorlijk probleemloos. Echt waar.

Maar wat is er kapot dan aan?

Trillen komt voor bij de Z16XEP.

Maar verslijten.........neej echt niet.

Of je moet constant met de voet erop rijden

net hoe je rijd met je auto, als je vaak een zware aanhangwagen, caravan trekt, en je rijd op de koppeling, dan heb hij veel te lijden. bij mijn corsa was hij ook stuk met een ton. mijn vaders mitsubishi carisma ook met een ton. alleen die carisma's hebben verdorrie nooit wat, de vorgie carisma van mij pa heb hij in 5 jaar tijd enkel andere banden en raammechanisme in moeten zetten, in de carima waar hij nu al 4.5 jaar in rijd enkel een koppeling. mankeert nooit wat aan die auto's.

rijd zelf inmiddels 1 jaar opel astra g 1.6 8v. z1.6se 20 000 km verder, en nog niets mee gehad.

moet vrijdag wel te apk, zal mij benieuwen.

je kan gewoon pech hebben met een auto, je weet nooit wat je koopt, daarom koop ik altijd bij een opel dealer, bekijk ik de onderhouds geschiedenis, en spreek de monteurs over de auto.

de vorige eigenaar had de remmen voor en achter vervangen, banden voor, uitlaat van voor tot achter en grote beurt laten doen, vlak voor hij hem wegdeed. perfect dus:wors

Quote:
origineel gepost door robert_corsa

net hoe je rijd met je auto, als je vaak een zware aanhangwagen, caravan trekt, en je rijd op de koppeling, dan heb hij veel te lijden. bij mijn corsa was hij ook stuk met een ton. mijn vaders mitsubishi carisma ook met een ton. alleen die carisma's hebben verdorrie nooit wat, de vorgie carisma van mij pa heb hij in 5 jaar tijd enkel andere banden en raammechanisme in moeten zetten, in de carima waar hij nu al 4.5 jaar in rijd enkel een koppeling. mankeert nooit wat aan die auto's.

rijd zelf inmiddels 1 jaar opel astra g 1.6 8v. z1.6se 20 000 km verder, en nog niets mee gehad.

moet vrijdag wel te apk, zal mij benieuwen.

je kan gewoon pech hebben met een auto, je weet nooit wat je koopt, daarom koop ik altijd bij een opel dealer, bekijk ik de onderhouds geschiedenis, en spreek de monteurs over de auto.

kan zeker pech hebben zijn maar dat de remmen pas bij 93.000 zijn vervangen heeft natuurlijk niks met de koppeling te maken.

Juist mensen die voorzichtig en als een oude taart rijden laten hun voet op de koppeling staan en houden het ongemerkt bijna continu ingedrukt....

origineel gepost door Basgsi

kan zeker pech hebben zijn maar dat de remmen pas bij 93.000 zijn vervangen heeft natuurlijk niks met de koppeling te maken.

Juist mensen die voorzichtig en als een oude taart rijden laten hun voet op de koppeling staan en houden het ongemerkt bijna continu ingedrukt....

Hoi bas,

Dat het een ex-lease wagen is geweest is niet altijd even best, als ik zie hoe daar vaak mee om word gegaan, schande!:thumbdown Vaak, ik zeg niet altijd, moet er zo weinig mogelijk vervangen worden en als je bijv remblokken wil vervangen moet je dat eerst aanvragen etc etc.. en soms weigeren ze dat zo van het kan nog wel even. Maar niet gezegt dat dat hier ook het geval is.

Terug
Naar boven