• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ecu vervangen of programeren

Ayfu

Lid
Beste forumleden,

Ben op vakantie geweest in Turkije met mijn vectra b, na 3 weken probleemloos rondgereden te hebben zijn er volgende problemen opgedoken.

Eerst begon motorstoringslampje te branden, uit laten lezen gaf storing p0340 aan (weet zo niet wat het betekent) hierna nieuwe bougies en een nieuwe bobine(imitatie) in gedaan en probleem leek opgelost.

onderweg naar Nederland sloeg de motor af, aan de kant gezet en eerste wat in me opkwam was de bobine, motorkap open hoorde een tikje in de motor stekker van de bobine gehaald wachten tot het tik over was en stekker terug en ja hoor vectra starte weer. uitlaten lezen gaf als storing p1600( ecu vervangen of opnieuw progameren), naar opel dealer gereden in istanbul die vertelde me dat het vervangen moest worden maar dat ze die niet hadden en vanuit duitsland besteld moest worden en levertijd van 15 dagen.

Ben zo verder gereden en elke keer het zelfde probleem en elke keer op de zelfde manier opgelost, tot laatste 600km hierna kreeg ik hem niet meer aan de praat.

gelukkig had ik orginele oude bobine meegenomen en die heb ik dan eropgezet en ja hoor hij starte weer en probleemloos laatste 600km afgelegd zonder motorstoringslampje die oplichte en zonder afslaan.

mijn vraag nu is wat kan het allemaal geweest zijn en wat betekenen die codes p0340 en p1600 en wat nu tedoen, opnieuw uit laten lezen ecu opnieuw laten programeren of vervangen.

vectra rijd sindsdien zonder problemen met oude bobine

graag jullie advies.

gaat om een vectra B bj 2001 motorcode z1.8xe

gr, Ayfu

Terug
Naar boven