• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat

zetos

Post weleens wat
Beste leden,

Zoals in mijn vorige topic van LET naar LEH te lezen was heb ik mijn turbo vervangen.

Maar nu is er remap nodig want het is nu echt een diesel opspinnen vanaf stationair logies maar al bijna full boost op 1500 rpm is niet helemaal de bedoeling aangezien deze turbo net ff iets anders is als de let en ff iets sneller opspint.

Dus morgen naar EDS:D

Greetzzz

Zetos@ ; hou nog maar even heel tot je bij EDS bent geweest daar komen ze

er wel uit.

Kom er net vandaan , alle fouten eruit gehaald en software aangepast stage III.

In iedergeval geen storing op de terugweg gehad , dat heb ik sinds ik bij onze

huistuner geweest was nog niet eerder meegemaakt.

Het voelt dus in ieder geval allemaal goed aan , of het zo

blijft en me vertrouwen in Opel zal herstellen zal in toekomst moeten blijken.

Ik zal blijven steken op stage 2,5 aangezien ik geen goede downpipe heb.

Jah ik probeer het zeker weten heel te houden heb geen zin om weer de turbo te vervangen.

Maar weet je nu al hoeveel vermogen je auto heb marcel??

Ben blij dat je eindelijk normaal kan rijden met je assie.

Greetz en veel km

@zetos.......laat me weten hoe hij rijd.......!!!!!

downpijppie??????????je weet het.....zeg ja en hij komt er!!!!

wel relax dat je al zo snel terecht kon.....

ik ga ook binnenkort.......

@Sincere.... jah ga zo heen :D

Downpijpie ok als ik hem bij jouw er onder kan zetten heb zelf geen brug namelijk.

Jah gister gebeld kon vandaag terecht. Maar ik moet ook nog een keer terug als die fase 3 is.

Maar ik wacht eerst wel ff af hoeveel pk die heeft als ik terug kan van eds:D

Zetos@ daar moet ik Arno nog even over terugbellen , was mij niet duidelijk

of dit nu 289 of 298 was.

Ik was in ieder geval blij dat ik nu niet meer bang hoef te zijn dat ik m'n

motor tot schroot zou rijden met iedere keer om de 200 km een fout melding.

Ik heb tenminste weer een auto waar ik wat mee kan.

ik heb ook mijn turbo vervangen van let naar leh. Maar kan nou niet echt zeggen dat ik er iets van merk.

Ja hij maakt iets meer geluid, so what.

Zetten ze de software om tot iets waardoor hij harder loopt met meer kw/pk of doen ze hem gewoon finetunen?

Het schoepenwiel v/d LEH is anders (groter dan de LET)

Je kunt hem laten aanpassen voor het standaard vermogen

en simpel finetunen naar meer boost en dus meer vermogen.

zo0w mensen.

Ik ben bij EDS geweest gelijk naar stage 3 geupgrade LEH injectoren precat vervanger en natuurlijk de power modus.

Ik blij mooi stage 3 netjes d8 ik tot dat ie de dyno op ging eerste run totaal geen grip op de dyno spinde er over heen arno spoot ff goedje op me bandjes en jah grip mooi 2de dyno run.

ik kwam op 280pk en 424 Nm ey er gaat iets niet goed:o

Idd me uitlaat was niet goed :wtf ( 70mm met simons dempers) arno lacht HAHA simons HAHA daar is die probleme.

Het schijnt dus dat de simons dempers bestaan uit stuk pijp holle ruimte en weer een stuk pijp en juist die holle ruimte geeft te veel tegen druk zodat ik in het hogere gebied me uitlaat gassen her gebruikten via me uitlaatkleppen!!! Het liep niet weg geen goede flow.

Dus tog maar een friedichs systeem eronder.

En over de kosten daar wil ik liever niet al te veel over zeggen opzich het remappen is niet zo heel duur als je al EDS zegel op je ecu heb staan

wat ik dus niet had dus ik kon de volle mep betalen en normaal met zegel is remappen €100.

ok netjes:D

ik heb nu 280pk en 424Nm

Maar jah moet eerst paar dingen aan passen waaronder uitlaat systeem kloote simons dempers!!!!:(:(:(

origineel gepost door OPCdriver

Moet je daarna weer terug , of moet je alleen je uitlaatsysteem aanpassen?

Jah eerst uitlaatlijn aanpakken en dan weer terug op de bank voor custom mapping.

origineel gepost door Cheungy

wat is er mis met de simons dempers?

Nouw volgens arno van alles en nog wat.

Een monteur van EDS ree zelf ook in een astra coupe turbo met simons dempers, auto op de bank gezet te veel tegendruk uitlaat.

Dus hun maakte de simons demper open bleek dat er een stuk pijp zit maar die loopt niet helemaal van de voorkant na de achterkant in het midden zit een open stuk wat tegendruk creert.

Het is dus geen high flow demper ik kreeg te horen dat mijn systeem leuk is voor een 2.2:P

Wil niet zeggen dat alle Simons dempers zo zijn maar wel diegene die ik onder me auto heb:swear:vertag:(:cry

dat is knudde!!

Waarom ga je niet eens langs EPS, die lassen een compleet uit RVS opgetrokken uitlaat voor je.

Kost wel wat maar dan heb je ook wat. En 70 mm is geen probleem voor hun.

Tjah moet maar ff kijken en jamere is gewoon dat dit ook een rvs uitlaat systeem is.

Maar mischien heeft iemand met een 1.8 of 2.2 coupe wel intresse in 70 mm rvs links en rechts.

Maar nmparts doet ook in rvs en anders kant en klaar catback systeem van friedrichs eronder eds noemde er nog 1 maar die ben ik al weer vergeten:(.

Terug
Naar boven