• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat

Jah milltek is vrij duur geloof 700 eurie en bastuck heb ik zelf geen ervaring mee maar wil liever een nederlandse leverancier zodat ik zelf ff in de demper kan kijken of het een goeie demper is en anders moet ik hem weer terug sturen met alle gevolgen van.

En het liefst idd 70 mm aangezien ik al een custom made uitlaat heb zoek ik liever 2 losse dempers die er tussen gelast kunnen worden dan een heel nieuw catback systeem.Aangezien dat ook al rvs is en anders moet ik deze catback verkopen en nieuwe kopen. Voor vermogen tot 250 pk geeft ie geen problemen.

Maar ik zou zeggen als er nog meerdere mensen zijn die een high flow uitlaat systeem willen mischien kenne we met zijn alle bijv bij eps kijken en dan mischien meerdere systemen voor een leuk prijsje kopen.

op e-bay.uk staat geregeld een cat-back milltek systeem 63,5mm rvs voor 415 euro excl. verzend.dus valt best mee....

Eeh , Friedrichs is ook niet echt veel goedkoper dan Milltek.

Je kunt hem wel simpel bestellen bij Klasen Motorsport , dan krijg je hem

netjes verpakt thuisgestuurd.

Je hebt het complete systeem bij mij gezien en qua pasvorm is het super ,

ik heb m'n auto niet hoeven verhogen vanwege de grotere diameter oa.

Ik was iets over de 1200 e kwijt voor het complete systeem dus met Downpipe

en 200 c cat.

En de herrie valt erg mee vind ik (als je er toch van houd moet je de middendemper

vervangen door een rechte pijp)

Jah ik weet het maar ik heb er met arno van eds overgehad en die zei dak niks meer aan me voor pijp hoef te doen is nu immers 2,5 inch oke met 3" dan pakt ie wel wat lekkerder op denk ik.

Hij vertelde me dat het bij een auto van een monteur van hun 70pk scheelde:wtf maar jah was wel een stage 3,5 die had zijn simons demper open gemaakt en er een rechte pijp in gelast tussen de 2 kamers in dus nu was de flow wel goed.70 pk gewoon pfffff door een demper.

Dus ik hoef eigelijk alleen me midden en einddemper te vervangen en hij mag nu wel wat stiller worden mis nu me precat dus hij maakt nu wel veel herrie haha.

Kreeg van arno te horen dat het standaard opel uitlaatsysteem beter is dan wat ik er onder heb hangen:(

Moet hen eigelijk een keer op een brug zetten om de diameters op te meten mischien kan ik dan kijken waar de "bottleneck" zit

De downpipe met de cat is idd 63.5 mm.

Standaard is het catback laatste deel over de achteras zelfs

55 mm dus of dat beter dan jou 70 mm flowed is wel heel apart.

Dit is tenminste wat ik bij mijn auto meet.

Zal morgen nog eens nameten.(heb toch alles nog zo liggen)

Jah is een optie als die rvs kan lassen :D maar moet zoiezo denk andere einddemper hebben heb nu links en rechts systeem en dat zuight

eej wes......

mooie cyfers....helaas een lege portomonnaie!!!!!!hahahah

maja...je bent op de goede weg.....

ik zou die simons eraf halen,en die weg brengen naar een goede lasser,je weet ik kan d.pipes leveren.

maar ook die kosten nog aardig geld.

kan je beter die simons laten aanpassen.

je duplex sys zou ik gewoon nog lekker houden.

ik heb nu ook een visje uitgegooid bij een custom uitlaatbouwer,wat het kost om een enorme middendemper te laten monteren op de sky.....

komt goe...........

Hey Ro

Jah ik zit er ook idd aan te denken om alleen die dempers te laten aanpasse/vervangen en dan de rest te laten zitten dat is zoiezo al 70 mm en rvs en me voorpijp is volgens eds al goed.

Maar als jij antwoord heb van je custom bouwer laat het me dan weten want zoals je weet ben ik ook wel klaar met de assie en ik wil hem wel ff afmaken en dan weg doen dus heb eigelijk niet zo heel veel zin om nog een paar duizend euro er tegen aan te gooien.

kan bij milltek toch allen eind demper kopen , en vondt ze voor de subaru niet duur en goede kwaliteit

heb mijn spul toen gekocht via seat dealer van de velden in zoetemeer (ff vragen naar gregory) binnen 2 weken binnen. was voor 2.75 inch midden demper met flame killer 150 eurie kwijt en heb er ook 1 gehad zonder flame killer en die was geloof ik iets goed koper .

maar suc6 er mee greetz dennis

Hey,

Nou ik ga omdat eds het aanbeveelt lekker op save spelen en gewoon een friedrich systeem bestellen.

Gewoon vanwegen de pas vorm en de kwalitieit.

origineel gepost door Andre Botter

die demper kan ik makkelijk aan passen holle stuk er af slijpen en stukje pijp er tussen.

Hey andre uhm waar woon je? dan moeten we ff wat afspreken:D

Terug
Naar boven