• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

een groot probleem met opel corsa c 1.2 twinport

koelvloeistof liep niet meer weg nadat de koppakking test was gedaan door de garage dus wellicht dat dit lucht in het systeem is geweest anders heb ik er geen verklaring voor ook.

maar verkleurd in zon geval bij een lekke koppakking test t vloeistof dan ook als t euvel in de klepseals zit ?

maargoed met klepseals alleen zal de motor niet aanslaan vrees ik :hmmz

Als klepseals kapot gaan komt er aleen olie door dat boven in de kop rond geslingert wordt door de nokkenas(sen) koelvloeistof zal hiermee niet verkleuren

Om een motor aan te laten slaan heb je 3 dingen/factoren nodig.. Benzine,lucht en een vonk.. Lucht heb je standaard als je de gasklep open doet.. Dus dan blijft alleen de benzine en de vonk over.. De vonk wordt volgens mij via de ecu gestuurd en je benzine is een injectie die ook ecu gestuurd is om je injectoren aan te sturen..

Je hebt een brandstofrail waar je benzine van de toevoer vanaf de tank langs het schutboard omhoogkomt en naar je injectoren gaat.. Daaroo zit een zwart soort ventiel.. Wat je daar kan controleren als je contact uit staat is je brandstof druk... Als je het zwarte dopje eraf haalt kun je voorzichtig met een schroevendraaier het pinnetje in het midden indrukken.. NIET ERBOVEN GAAN HANGEN want als je dat ventiel indruk hoort er benzine uit te spuiten... Als dit niet het geval is werkt je benzine pomp niet... De ontsteking is uit te lezen met opcom (uitlees software) oo de werking van de injectoren en bobine

ok, heel technisch verhaal :vertag :D

bedoel je de kvs in mijn reservoir of de vloeistof die er is gebruikt tijdens de koppakkingtest bij de dealer dmv zon glazen vierkanten blok die 2 apparte kamers hadden en beide met n blauwe vloeistof tot de helft werden gevuld en op de kvs reservoir werd gezet en met ingetrapte gaspedaal t blok op toeren intrapte

dus wat bedoel jij?

Wat jij bedoeld is niet waar ik het over heb..

Als je klepseals kapot gaan loopt wanneer de klep open gaat met en inlaat slag van de motor olie uit de cilinderkop in de verbrandingskamer van de motor.. Hier kan nooit koelvloeistof doorheen komen

Op het verhaal van dat je motor niet aanslaat: om een motor te kunnen laten draaien heb je benzine , lucht en de ontsteking nodig.. Lucht krijgt je motor d.m.v. de gasklep benzine via de injectoren en de ontsteking via je bobine die door de ecu gestuurt wordt

Om te weten te komen of je motor benzine krijgt zit er op je motor een brandstofrail waar benzine op druk in zit die dan via de injectoren je motor ingaat..

Omer achter te komen of je motor benzine krijgt zit er een zwart ventiel achtig dopje op je rail... Als je die eraf draait zieje een puntje in het midden uitsteken.. Die moet je indrukken.. Als er geen benzine uit spuit heb je geen benzinendruk en doet je pomp het dus niet...dat kan een reden zijn dat je motor niet aanslaat...

@Ruco wrote:wat is de auto in deze conditie waard,wat is een reeel bedrag mocht ik m weg doen eigenlijk,ik weet rijdend is allezins beter maargoed ben ff alle mogelijkheden aan het overdenken

je verhaal is duidelijk echter omdat ik zelf geen verstand van dit soort dingen heb wil ik niet gaan lopen prutsen aan de auto en wellicht ongewild nog (meer) schade aanbrengen.

dus ben aan t overwegen de auto in de verkoop te zetten.

Ok als het je klepseals zijn dan ben je met alleen die voor nog geen 25 euro klaar aan onderdelen... Iemand van hier voor hulp kost niet veel (kleine vergoeding) en als je er een nieuwe distributieketting op wil kost die 130 euro zoals in de link die ik je heb laten zien.. Maar de keus is aan jouw of je je auto wil repareren of verkopen.. Een auto zal minder snel en voor minder geld verkopen als er een dikke rookwolk achteruit komt... Dus ook daar zit een keerzijde aan

dat begrijp ik wel, een handelaar zal alles erbij halen om zijn aanwinst voor n prikkie te krijgen begrijpelijk uiteraard tis zijn brood, echter de auto is ook mijn broodwinning en om de boodschappen in huis te halen.

momenteel ben ik overgeleverd aan de fiets ook niet verkeerd maar er komen tijden aan waarin de fietspaden hier niet super worden bijgehouden en das weer niet goed het eigen risico :wors

wellicht dat de auto voor hobbyisten die over de nodige kennis en ervaring beschikken plus het materieel in huis hebben (mbt tot uitlezen en doormeten) voor n prikkie op kan lappen om er zelf nog veel plezier aan te kunnen beleven of uiteindelijk nog n leuke opbrengst uit kan halen voor zichzelf.

op mp zie de auto in rijdende conditie tussen de 2 en 3000 opbrengen,de mijne doet het helaas niet en op basis van alles wat er is besproken en ik niet weet waar het ophoud kwa kosten doe ik m dan liever weg ook omdat ik verder geen middelen heb om alles zelf te kunnen checken,heb zelfs nog nooit zelf gesleuteld aan een auto dus zelfs t punt van olie eraf laten lopen filter vervangen en weer vullen is dan al iets groots voor n leek.

apk nog 6 mnd op de auto en opzich onderhoudvrij vanwege zijn ketting hij heeft nog n goede carroserie tot afgelopen maandag altijd starten en lopen en ook nooit verrassende onkosten aan gehad.

maargoed ik weet het ook niet dus n indicatie kwa opbrengst is handig om t allemaal te overwegen is wel handig.

Enige juiste conclusie lijkt mij om er iemand vrijblijvend naar te laten kijken met verstand van zaken! Je kunt van alles bedenken, maar er zal eerst bij je auto een diagnose gesteld moeten worden. Ik weet niet waar je vandaan komt maar er is wellicht iemand die in de buurt woont en er eens naar wil kijken.

@Ruco wrote:@Ruco wrote:wat is de auto in deze conditie waard,wat is een reeel bedrag mocht ik m weg doen eigenlijk,ik weet rijdend is allezins beter maargoed ben ff alle mogelijkheden aan het overdenken

je verhaal is duidelijk echter omdat ik zelf geen verstand van dit soort dingen heb wil ik niet gaan lopen prutsen aan de auto en wellicht ongewild nog (meer) schade aanbrengen.

dus ben aan t overwegen de auto in de verkoop te zetten.

Ik denk dat als je hem verkoopt moet denken aan €500 tot €750,-.

Aangezien hij niet loop is het voor een koper zeer slecht in te schatten wat de reparatiekosten zullen zijn.

De mógelijke kosten kan je bijna 1 op 1 van de verkoopprijs afhalen.

Maar zoals eerder al is gezegd... stap 1 is het uitlezen van de auto. Als je hier (http://opel-forum.nl/viewforum.php?f=185) een bericht achterlaat, heb je goeie kans dat iemand je wel wil helpen.

Terug
Naar boven