• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

een heet hangijzer

Volgens mij hoeft de klauw niet uit elkaar om de schijf te vervangen.

En je zij dat na het monter al stroef ging dan kunnen de blokken te dik zijn.

Is het origineel of namaak.

groeten Luke

@lukelaaf wrote:Volgens mij hoeft de klauw niet uit elkaar om de schijf te vervangen.

En je zij dat na het monter al stroef ging dan kunnen de blokken te dik zijn.

Is het origineel of namaak.

groeten Luke

Hoi Luke , bedankt voor het meedenken......hoe bedoel je dat de remklauw niet uit elkaar hoeft? De voorste remklauwhelft zit toch voor de remschijf???

Ik vermoed ook dat de blokken wat dik zijn maar het gaat hier om 10 de mm`s. Dus waar doe ik goed aan remklauw vervangen of toch andere remblokken?

http://gm-tuningparts.nl/shop/product/3592/opel-vectra-b-rempakket-5-gaats-achterzijde-286x10

aan de achterkant van je wiellager zitten 2 bouten.

als je die los haalt kun je de remklauw aan de kant hangen

Als je op de foto kijkt zie je vlak bij de rem schoenen 2 bolletjes dan zijn bouten waarmee je de hele klauw er afhaalt.

Volgens mij zitten er ook pinnen door de blokken heen aan de bovenkant die moeten goed schoon zijn en de zijkant van de blokken invetten samen met die pinnen.

Als de pinnen er uitzijn kan je de blokken er zo tussenuit halen

Waar kom je vandaan? Als het in de buurt is kan ik wel een keer komen kijken

groeten Luke

@theunm wrote:aan de achterkant van je wiellager zitten 2 bouten.

als je die los haalt kun je de remklauw aan de kant hangen

Nee.....gaat niet achter zitten stalen remleidingen dus kun je niet aan de kant hangen en remblokken moesten er ook uit

@lukelaaf wrote:Als je op de foto kijkt zie je vlak bij de rem schoenen 2 bolletjes dan zijn bouten waarmee je de hele klauw er afhaalt.

Volgens mij zitten er ook pinnen door de blokken heen aan de bovenkant die moeten goed schoon zijn en de zijkant van de blokken invetten samen met die pinnen.

Als de pinnen er uitzijn kan je de blokken er zo tussenuit halen

Waar kom je vandaan? Als het in de buurt is kan ik wel een keer komen kijken

groeten Luke

thanks voor het aanbod, maar bergambacht is wel ff uit de buurt hoor of je moet geïnteresseerd zijn in een rondleiding drinkwaterfabriek (doe dit op mijn werk) ;)

dikte (in mm) : 15,6

breedte (mm) : 61,5

hoogte (mm) : 61

dikte (in mm) : 15

breedte (mm) : 61,7

hoogte (mm) : 61,2

dikte (in mm) : 15,8

breedte (mm) : 61,8

dikte (in mm) : 15,5

Verschillende merken, verschillende afmetingen... :???: Schiet ook niet echt op hè, zulke info. Blokjes blijken helaas niet gewoon blokjes te zijn.

@Lemmens wrote:dikte (in mm) : 15,6

dikte (in mm) : 15

breedte (mm) : 61,7

dikte (in mm) : 15,8

breedte (mm) : 61,8

dikte (in mm) : 15,5

Verschillende merken, verschillende afmetingen... :???: Schiet ook niet echt op hè, zulke info. Blokjes blijken helaas niet gewoon blokjes te zijn.

Thanks.........auto maar weggebracht kwam een beetje in tijdnood te zitten en wil geen boete riskeren voor het te laat keuren!

Ben benieuwd wat er nu weer uitkomt haha.........

Klauw opzij hangen gaat ook prima met vast leiding hoor... tenminste, nooit problemen mee gehad..

leiding niet losgehad hoor:

Willem

Willem......bij mij zit die stalen remleiding vastgeklikt in een kunststof klem, die erg lastig te verwijderen is.

Duidelijke foto`s. Heb je hier nog een revisie op de remklauw uitgevoerd?

ik heb m gewoon opzij gedrukt, niks aan de hand, geen beugels enzo los gehaald.

Revisie: nee, ik doe eens in de tijd de blokken helemaal naar buiten drukken en weer uit trappen, en weer indrukken en weer uittrappen, dat zo eens in de 10.000km met de oliebeurt..

gaat ie nooit meer vast zitten..

die van mijn B1 heeft wel vast gezeten, maar die ging op deze manier ook weer werken.

zie de schijf die eraf kwam op de foto hierboven

willem

Terug
Naar boven