• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Een niet zo'n aardige opelrijder, bah!

origineel gepost door GlennGSI

Honda Civic is de nieuwe golf idd.. een ware hype/plaag 9 van de 10 zijn 1300tjes met dikke pijp/jappedempert

Vooral de EK is in trek op het moment, vooral de 1.4 in kalere uitvoeringen,

er is goedkoop aan te komen, ruimschoots voldoende tjoening onderdelen.

Civicje, japstijl, veel te dikke wielen, en palstic fantastic bumpers.

dat is inderdaad de grootste groep.

Dat zijn ook de type figuurtjes die zich vooral niet bezighoud met de rest van de wereld, slopen alles, maken er een teringzooi van.

ook zijn ze erg jaloers van geest,

we hebben met een klein clubje vrienden een plekkie hier toegewezen gekregen waar we mogen staan, en daar word de boel gesloopt als wij weg zijn, omdat het hun blijkbaar niet is gelukt een mooi plekkie te krijgen om te staan, of omdat dat verziekt is door hunzelf.

We hebben hierzelf verschillende merken door elkaar.

We hebben 2 honda's een Accord Coupe '96 en een Honda Civic EK (inderdaad ja een 1.4i S, alleen word daar serieus aan geknutseld op het mement).

3 golfjes 2, 1x 1.6 1985 met vouwdak, een 91 1.6, en een stevig aangepaste 1.8 16V

een Ford Sierra 2.0i gt

en een aantal opels waaronder een Ascona-A 2.4lpg, Vectra-A C20XE, Vectra-B 2.0 16V automaat en een station, en een station diesel, en mijn opels uiteraard.

Een mooie snelle honda ( B18/K20 ) kan ik wel waarderen mits er een normaal persoon in zit. Maar die tjappies met 1300tjes of 1500 vtecjes ( met wel 90pk !! :'') !! ) zijn heel irritant.

1500 vtec met 90 pk?

1.3 = 75pk

1.4 - 1.4i = 75 of 90 pk

1.5i = 90pk

1.5i V-tec = 115pk

1.6i = 115pk of 130pk

1.6i V-tec = 135 145 of 160pk

best knap wat die jappen uit de kleine motortjes toveren hoor!!

Willem

origineel gepost door wim-v6Dat zijn ook de type figuurtjes die zich vooral niet bezighoud met de rest van de wereld.

Juist wel en vooral hoe de wereld hun ziet als ze over de waalkade heen bleren met die R(uk) & B(ef) muziek van ze, stelletje dreugneukers.

Neej ik ben niet van mensen benoemen aan de hand van welke auto ze rijden maar bij veel modellen kun je er niet omheen dat het toch wel opgaat, kleine japanse grijze autootjes, meestal bejaarden. Civicjes, steeds mee tuig. En de Golf 4 doet het goed onder de marokaanse medemens, en dan ist vooral cool om met kraagje omhoog samen met mo fuad en joesoef te gaan chillen met de raampjes naar beneden, weet je.

jupzz, ik wil over het algemeen ook niet generaliseren, maar in sommige gevallen is het gewoon een feit.

en inderdaad, deze jongeren bekommeren zich niet om de medemens, maar hebben liever dat wij ons om hun bekommeren, en dan wel om hoe Cool hun zijn.

en dat gaat vaak te koste van de liefhebbers welke bijvoorbeeld van dezelfde auto's houden, maar dan om de reden dat ze er echt groos mee zijn.

Dat zijn ook de jongens die vaak velen euro's in heel net werk erin steken.

en dan meer denken om prestatie gericht, of ECHT showwaardig maken van zo'n auto, en gewoon plezier willen hebben met andere leifhebbers van eenzelfde auto of type auto.

net zoals we dat bij Vectrateam nederland doen, en andere leuke opel clubs.

Bij bijvoorbeeld een McDonalds of Burgerking restaurant met Drive Thru, pik je ze er ook zo uit.

ze komen aan met het grootste kabaal om maar op te vallen, bestellen hun eten, werken dat naar binnen terwijl de verpakkingen hiervan uit het raam op de grond verdwijnen, ofterwijl, vervuiling van het eigen leefgebied zeg maar...

Willem

Jah dat snap ik ook niet neej, je breekt je nek over de prullenbakken bij de mac, en dan nog...je gaat toch ook niet zitten schijten in je keuken...? Maar dat asociale geldt voor alle lagen van de bevolking. Voorbeeldje wat ik meemaak zoal.

Een oud vrouwtje die de door jou net afgerekende boodschappen van de band af staat te pakken bij de appie en daarna net doet of ze dement is :hmmz

Als je hond net heeft zitten schijten en je staat te friemelen in je jaszak naar een plastic zakje dat verstrengelt is met je sleutelbos komt er een viswijf naar buitenstormen, schreeuwens of ik dat nog op ga ruimen want dat was asociaal. En dan denk ik, ik was ermee bezig en wie is hier asociaal met dat gekrijs?

Bij de friettent je auto voor de enige 3 vakken daar neerzetten en als je er wat van zegt krijg je een grote bek want het was maar 5 minuten om een frietje te halen. Dan denk ik, mja ik kom hier idd voor een 3 gangen menu. :hmmz

s'Avonds om één uur keihard op straat nog even na gaan staan praten na een gezellige avond terwijl er mensen misschien om 6 uur op moeten de dag erop en er kinderen slapen.

Mensen die elke godganse keer als ze wegrijden moeten toeteren, ook s'avonds laat of s'morgens heel vroeg...

Mijn buurman, is stucadoor, zet zijn busje voor de deur om er een paar zware zakken mix in te leggen en komt de overbuurman naar buiten, of ie even op wou krassen met z'n busje. Normaal vragen is er ook niet meer bij.

Maar goed, dat is het hele probleem, daarom is dit topic er ook het word steeds gezelliger in NL.

Dat van die hond gebeurde trouwens afgelopen woensdag pas, dinsdag teruggekomen van Malta, heerlijk relaxed. Dan nog geen 24 uur daarna dat....dan denk je echt, waarom ben ik teruggekomen??

origineel gepost door Astra F Vaassen

origineel gepost door Lukko

meestal rijden zulke mensen in een golf. maar nu dus ook al in een tigra :thumbdown

Nou ik moet zeggen, de honda's zijn ook steeds meer in opkomst. Niks tegen honda hoor maar je krijgt er wel een slecht beeld van op die manier. De uitlaatpijp moet zo groot mogelijk altijd bij die dingen:hmmz

Honda Civic is de nieuwe golf idd.. een ware hype/plaag 9 van de 10 zijn 1300tjes met dikke pijp/jappedempert

Ik weet niet of je de plek bij de van woudenberg kent. Daar stond iedereen altijd met de auto's op het stofzuigerplein van de blinq. Altijd heel gezellig enzo, alle merken en types kwamen er. Nooit narigheid of gesloop. Sinds dat al die Hondaboys er rijden en staan zie je er nooit meer een andere merk ( heel sporadisch een ander merk ) en er word gesloopt, rommel gemaakt en als je ze verkeerd aankijkt zitten ze gelijk moeilijk te doen.

Een mooie snelle honda ( B18/K20 ) kan ik wel waarderen mits er een normaal persoon in zit. Maar die tjappies met 1300tjes of 1500 vtecjes ( met wel 90pk !! :'') !! ) zijn heel irritant.

Nee niet echt bekend bij mij, van woudenberg. Maar die hondatjes zie ik dan ook vaak ergens stil staan en dan steeds volgas geven, zo kansloos en een kabaal. Heb zelf ook maar een astratje 1.6 maargoed mijn sebring demper maakt dan een subtiel geluidje en geen pokkeherrie:) Zoals een honda s2000 echt geweldige auto's en een echte vtec is gewoon heerlijk om te horen:thumbup

Maar verder, mensen hebben tegenwoordig zo weinig respect voor elkaar. Merk ook vooral bij de nieuwe generatie dat de opvoeding ook niet al te best is naar mijn idee. Alles mag en alles kan:hmmz

Terug
Naar boven