• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

een stel vraagjes

rhandy1

Post weinig
Nou zoals een paar al wel weten is mijn auto aan gort gereden,, nou had ik in december al n keer n ongelukje gehad waardoor mijn koplamp kapot is,, nou geeft ie dus falen en wil ie niet starten accu geeft wel 12,9 volt aan maar als ik de sleutel om draai gebeurt er helemaal niks... en deze problemen geeft ie sinds ik de koplamp kapot gereden heb,, nou ben ik dus op internet wezen zoeken naar een Uitleg van de zekeringen nou zit er een layout op het klepje maar daar word ik ook niet veel wijzer van, + ik zoek een plattegrond van de motorruimte

Heeft iemand een foto of link naar een site met een afbeelding of een legenda van de zekeringen? en van het motorruim

( ben een beetje opzoek naar welke bedrading waarvoor is en welk onderdeel dient voor wat)

de vorige eigenaar heeft heel slordig alles aangesloten gehad en wil het allemaal vervangen met nieuwe bedrading maar ik moet dus wel weten waar alles voor dient :P

alvast bedankt :D

dat schema staat al ergens hier.. en ook een PDF van een instructie boekje..

moet je ff de zoekfunctie gebruiken ;)

dat schema staat al ergens hier.. en ook een PDF van een instructie boekje..

moet je ff de zoekfunctie gebruiken ;)

Denk dat er wat anders aan de hand is.

Krijgt je startmotor nog stroom vanaf het contact?

Zoiezo ff alle zekeringen loshalen en goed bekijken (stop ze wel weer goed terug ;P)

Denk dat er wat anders aan de hand is.

Krijgt je startmotor nog stroom vanaf het contact?

Zoiezo ff alle zekeringen loshalen en goed bekijken (stop ze wel weer goed terug ;P)

haha heb ik al gedaan :P maar dat was t probleem niet..

heb net met men pa anderhalf uur in de regen gestaan en we zijn erachter gekomen

De kabel die van de + loopt (wsl naar je dynamo) was helemaal los allemaal koperdraden die allekanten op staken

De coating was helemaal gesmolten ( koortsluiting ) toen men pa dus die kabel er met de hand op drukte met de losse koperdraden

deed ie het weer en liep hij zolang ik op t gaspedaal pompte stopte ik viel ie direct weer uit ( als men pa die draad er weer afhaalde )

komt er dus op neer dat hij niet lang genoeg via de accu draait tot de dynamo aanspringt dus pleurt ie direct uit

mjha morgen maken we die draden weer goed vast aan de pool en dan moet hij in elk geval weer lopen.

en dan maar op naar een schade bedrijf om de schade te laten taxeren :P

bedankt voor de antwoorden :D

haha heb ik al gedaan :P maar dat was t probleem niet..

heb net met men pa anderhalf uur in de regen gestaan en we zijn erachter gekomen

De kabel die van de + loopt (wsl naar je dynamo) was helemaal los allemaal koperdraden die allekanten op staken

De coating was helemaal gesmolten ( koortsluiting ) toen men pa dus die kabel er met de hand op drukte met de losse koperdraden

deed ie het weer en liep hij zolang ik op t gaspedaal pompte stopte ik viel ie direct weer uit ( als men pa die draad er weer afhaalde )

komt er dus op neer dat hij niet lang genoeg via de accu draait tot de dynamo aanspringt dus pleurt ie direct uit

mjha morgen maken we die draden weer goed vast aan de pool en dan moet hij in elk geval weer lopen.

en dan maar op naar een schade bedrijf om de schade te laten taxeren :P

bedankt voor de antwoorden :D

idd maar n klein ding is inmiddels netjes opgeschuurd en weer netjes gemonteerd loopt weer als n zonnetje :P

nou deze week maar ns de schade taxeren nu ik eindelijk feedback van de tegenpartij heb :S

en bu5t3d DIE HAD IK NODIG THANKS!! :D

idd maar n klein ding is inmiddels netjes opgeschuurd en weer netjes gemonteerd loopt weer als n zonnetje :P

nou deze week maar ns de schade taxeren nu ik eindelijk feedback van de tegenpartij heb :S

en bu5t3d DIE HAD IK NODIG THANKS!! :D

Terug
Naar boven