• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

een vraagje

manta11

Post weinig
Ik zou met de tijd best een calibra aan willen schaffen, maar ik hoor hier vaak dingen van storingen en garage gedoel.

Dus vraag ik me eigenlijk af of je als hobbiest ook nog aaan een calibra kan sleutelen ( min of meer alles zelf doen)

Ja, kan, als er enigzins technische kennis is, kan je alles zelf aan een Calibra.

de Techniek is erg simpel (stamt van begin jaren 90).

Willem

Ja, kan, als er enigzins technische kennis is, kan je alles zelf aan een Calibra.

de Techniek is erg simpel (stamt van begin jaren 90).

Willem

dat is nou het probleem

Oude techniek, en de huidige Computer generatie.

Dat botst.

ik zie het hier zo vaak!!!!

ik krijg mensen vanaf de dealer met auto's vanaf 2000 en nieuwer die hier al problemen mee hebben.

bij komen met dit was de diagnose, en dat kost 700 euro om te maken.

ga ik ernaar kijken blijkt het een ander te zijn welke dan hooguit 150 euro kost.

je moet dan die grote glimlach op die mensen dr gezicht zien.

Veel garages weten echt niet meer hoe de aude electromica werkt, en hoe het is uit te lezen, en hoe je makkelijk diagnoses kan stellen.

Willem

dat is nou het probleem

Oude techniek, en de huidige Computer generatie.

Dat botst.

ik zie het hier zo vaak!!!!

ik krijg mensen vanaf de dealer met auto's vanaf 2000 en nieuwer die hier al problemen mee hebben.

bij komen met dit was de diagnose, en dat kost 700 euro om te maken.

ga ik ernaar kijken blijkt het een ander te zijn welke dan hooguit 150 euro kost.

je moet dan die grote glimlach op die mensen dr gezicht zien.

Veel garages weten echt niet meer hoe de aude electromica werkt, en hoe het is uit te lezen, en hoe je makkelijk diagnoses kan stellen.

Willem

Ik wordt zelf automonteur maar daar staat tegenover da ik me in mijn prive leven met oudere auto's gaat bezighouden.

Ik wordt zelf automonteur maar daar staat tegenover da ik me in mijn prive leven met oudere auto's gaat bezighouden.

Tja, de techniek is in princiepe gelijk, onderhoud iets duurder.

Zijn allemaal bosch inspuitsystemen van het type motronic.

als je een 8klepper kan rijdend houden, moet dat met een V6 ook wel lukken, en het is wel een uitdaging om zo'n V6je lekker aan het rijden te houden, en je kan er wat van opsteken.

Ik heb het ook allemaal zelf moeten leren.

Ik heb het geleerd door gewoon de motor uit elkaar te halen, en weer terug te bouwen zoals het moest.

Mijn eerste grote sleutelklus aan de V6 was niet eens aan mijn eigen V6

gewoon aangepakt, en uitgevoerd.

De auto rijdt nog, want staat met een teruggedraaide teller op MP.

willem

Tja, de techniek is in princiepe gelijk, onderhoud iets duurder.

Zijn allemaal bosch inspuitsystemen van het type motronic.

als je een 8klepper kan rijdend houden, moet dat met een V6 ook wel lukken, en het is wel een uitdaging om zo'n V6je lekker aan het rijden te houden, en je kan er wat van opsteken.

Ik heb het ook allemaal zelf moeten leren.

Ik heb het geleerd door gewoon de motor uit elkaar te halen, en weer terug te bouwen zoals het moest.

Mijn eerste grote sleutelklus aan de V6 was niet eens aan mijn eigen V6

gewoon aangepakt, en uitgevoerd.

De auto rijdt nog, want staat met een teruggedraaide teller op MP.

willem

Veel Computerwerk en electronica, en dat alles kan ook kapot, en om dan achter defecten te komen MOET je uitlezen.

nu heb ik zelf wel de geschikte uitleesapparatuur, maar toch.

Daar ben ik huiverig voor, en dan niet om aan te sleutelen, maar om zelf te hebben.

Willem

Veel Computerwerk en electronica, en dat alles kan ook kapot, en om dan achter defecten te komen MOET je uitlezen.

nu heb ik zelf wel de geschikte uitleesapparatuur, maar toch.

Daar ben ik huiverig voor, en dan niet om aan te sleutelen, maar om zelf te hebben.

Willem

Jah .. Willem een V6 alleen dat geluid al .. maare dan een 3,0 ; hihi, maare de Calibra 2,0 turbo 4x4, ben daar ook weg van .. 4 sec 0/100 welke gedateerde auto ! haalt dan nou voor dat geld ..

Maare @manta 11 de Calibra is een fijne wagen !! als je het uitzoekt ! voordelige onderdelen, vlot uiterlijk, en als je hier en daar een V6 of Turbo kietelt .. zijn er weinig auto 's die je inhalen

Jah .. Willem een V6 alleen dat geluid al .. maare dan een 3,0 ; hihi, maare de Calibra 2,0 turbo 4x4, ben daar ook weg van .. 4 sec 0/100 welke gedateerde auto ! haalt dan nou voor dat geld ..

Maare @manta 11 de Calibra is een fijne wagen !! als je het uitzoekt ! voordelige onderdelen, vlot uiterlijk, en als je hier en daar een V6 of Turbo kietelt .. zijn er weinig auto 's die je inhalen

[rquote=1873466&tid=143079&author=louwe 16 klepper]dan nu de gouden tip

koop een calibra turbo

sloop die motor er uit

hang die dan in die manta die je ook gekocht hebt

en je hebt het beste uit beide werelden

(fijne motor en achterwielaandrijving)

+ je doet meteen flink wat sleutel ervaring op:P:thumbup

zullen vast mensen zijn die dit niet met mee eens zijn

maar dat maakt mij vrij weinig uit

;):P:P[/rquote]

Wel leuk een Manta turbo maar daar ben ik het niet mee eens idd, weer een Calibra zonder hart... :(

Enne Anjo Tol, een Calibra turbo doet af fabriek geen 4 sec naar de 100, eerder 6,5 a 7 sec. Wat nog steeds niet verkeerd is natuurlijk.:)

Terug
Naar boven