• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Een Zafira met vakantie pech

2weken geleden is van onze zafira a z18xe de distributie riem,waterpomp en multiriem vervangen.

Motor liep als een zonnetje.

Afgelopen zondag op vakantie richting denemarken. Op 106km voor de Deense grens met volgens het MID nog +/- 155km in de tank nog in duisland Super getankt(staat op de bon).

Net over de deense grens na een kwartiertje afkoelen wat olie gevuld(5w40) want die melding had ik inmiddels een paar keer weggedrukt.

Vervolgens schiet na ongeveer 216km na het tanken de auto op de lange rechte deense heuvelwegen uit de cruise control. Hort en stoot een keer en rijd zonder problemen verder. Dit gebeurd later nog een keertje, maar we bereiken verder zonder problemen onze bestemming in de omgeving ringkøbing.

Een dag later beginnen de problemen. Zonder problemen gestart en op pad. Maar als we na een uurtje weer in de auto stappen start hij moeilijk en gaat in noodloop. Omdat we naar het ziekenhuis moeten(het zit inderdaad allemaal niet mee) vervolgens +/- 90km in noodloop gereden met tussendoor een keertje starten, wat weer moeite kost.

Dag later. Start nog steeds moeilijk, alleen met vol gas. Niet meer in noodloop, maar nu met uitlaatgasverklikkerlicht. Bij optrekken voel je de trekkracht wat varieren. Omdat het met de ziekenhuis patient inmiddels gelukkig wat beter gaat morgen tijd om naar de opel garage.

LMM is vorigjaar vervangen.

Heb mijn opcom helaas vergeten mee te nemen.

Vind het wel wat raar, maar zou het aan de getankte benzine kunnen liggen. Als je het wat na rekent begonnen de problemen voor mijn gevoel bij het moment dat de cruise contol afviel en de motor na een hort en stoot weer verder liep. Dat was een km of 25 tot 40 na het moment dat onze nederlandse euro95 echt op was. (Weet niet hoe brandstof zich vermengd bij het tanken)

Iemand nog andere iedeen of adviezen waar ik morgen bij de opel garage wat aan kan hebben?

Alvast heel hartelijk bedankt.

Mvg Anne

Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk

Terug
Naar boven