• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eerste ervaringen

origineel gepost door Myszek

origineel gepost door AdG

ECO knopje: is geen ledje, maar een heel klein gloeilampje

Moet ik ook nog steeds vervangen...

Ik heb de schakelaar open kunnen krijgen, toen zag ik twee kleine gloeilampjes zitten.

Ik zag een keer op een poppenhuiswebsite van die kleine lampjes, misschien dat die passen (compleet nieuwe schakelaar is gauw 40 Euro, dus dan maar alleen de lampjes vervangen)

Als het lampje van de sleutel maar zwak oplicht:

sleutel openmaken en aansluitingen van de batterijhouder opnieuw solderen. Maakt slecht contact.

Even snuffelen op ebay. Daar koop je ze al voor een euro (een compleet knopje).

Ohhhhhh das geen geld, 'n eurie.

En wat die sleutel betreft, ik ken ook ff de andere batterij proberen, want van deze zat de batterij er verkeerd om in. dus deze is zijn code op zeker kwijt. Maar ben bng dat straks me goeie AB t ook niet meer doet. Wna t moet de motor draaien om m in te lezen of alleen t contact aan en dan knopje ingedrukt houden?

Tank vlotter is vrij simpel te Vervangen.

Eventueel eerst proberen m met Tech2 (opel dealer) te calibreren is ook mogenlijk.

Vlotter bereikbaar vanaf onder de achterbank.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Tank vlotter is vrij simpel te Vervangen.

Eventueel eerst proberen m met Tech2 (opel dealer) te calibreren is ook mogenlijk.

Vlotter bereikbaar vanaf onder de achterbank.

Willem

Okee,

Bedankt heb ik inderdaad net ergens gelezen die uitleg.

Moet toch maar eens zo tech2 reader gaan aanschaffen. Heb hier toevallig nog iemand een cursusboek voor dat TIS programma, pfff wat een moeilijk ding:P

Is dit namelijk de reader die ook bij opel gebruiken? Dan ben ik namelijk goedkoper uit dan m in Helmond laten uitlezen koste me toen voor me Astraatje €50,-

CD3 2007

en voor uitlezen resetten en controleren van waarden kan ik zo nu en dan eens terecht bij een maat van me, welke bij opel werkt

Willem

deze 2007 versie heeft wel wat meer schema's en zo van deze vectra's

Om je teller te calibreren moet je wel aan de tech2

en TIS is alleen makkelijk om uit en inbouw beschrijvingen te zoeken wanneer je er echt niet meer uitkomt.

tis wel een lastig programma in gebruik

Willem

origineel gepost door wim-v6

deze 2007 versie heeft wel wat meer schema's en zo van deze vectra's

Om je teller te calibreren moet je wel aan de tech2

en TIS is alleen makkelijk om uit en inbouw beschrijvingen te zoeken wanneer je er echt niet meer uitkomt.

tis wel een lastig programma in gebruik

Willem

Nou ik ga toch niet zo heel diep in de materie in als jij, maar lijkt me wel leuk om t een en ander uit te kunnen lezen, En als zo reader 33 piek kost. Mocht er een keer dan echt iets zijn kennen we altijd nog naar de dealert

Terug
Naar boven