Sinds oktober 2012 rijdt ik een Passat comfortline executive 1.6td (20%) Vd zaak. Wat een fijne auto! Echter in mei verwachten we ons 4e kindje en de werkgever zei, zoek jij maar een nieuwe auto uit. Voordeel daarbij is dat we (de meeste) auto's kopen ipv leasen. Ik wilde eigenlijk niet hoger in maandlasten, een 4e kost immers al genoeg
dus bleven er eigenlijk 3 opties over waarbij de Renault Grand Senic al direct afviel. Bleven over de Nieuwe C4 Grand Picasso en de Zafira Tourer. Omdat ik absoluut geen 'Opel man' was, ging ik eerst voor de C4 maar na een proefrit ging ik erg twijfelen. Best degelijk maar het leek wel of ik op ijs reed, geen enkel gevoel bij het sturen. Toen toch maar een proefrit met de Zafira gedaan en ik was helemaal om, eerst zag ik er tegenop en was ik van mening dat het t.o.v de Passat altijd inleveren was, nu kan ik niet wachten tot de Zafira er is! De proefrit was erg geslaagd, wel met een maatje grotere wielen, 18" namelijk. Het wordt dus de Zafira Tourer 1.6 diesel ecoflex met 136 pk en 20% bijtelling. Kleur Zilver lake ( zou ik uit de folder nooit kiezen maar de proefrit auto had deze kleur en die stond hem erg goed. Bekleding jet black met agr stoelen. Derde zitrij. Comfort pakket, park expert pakket, upgrade navigatie ruimtebesparend reservewiel en achteraf nog eens 18" velgen in de kleur antraciet. De standaard 16" gaan gebruikt worden voor de winterbanden. Levering zo eind april. Opel kan er zo maar weer een fan bij hebben....