OmegaPower
Lid
Goeiemiddag allemaal !!!!
Ik zal me even voorstellen......
Mijn naam is Paul , en ben sinds een maand weer aan een Omega begonnen , het is mijn 2e Omega 2.5 V6 CD edition.
Dit keer eentje uit 1996 aangeschaft met 289000 km op de teller , de vorige kwam uit 1999 met 121000 km op de teller , maar dat was 1 rampenplan.....en is nu op de eeuwige jachtvelden..
Met deze omega ben ik weer ten dele blij , natuurlijk vergt een auto onderhoud , naar het schijnt heeft deze omega volgens de onderhoudsboekjes ieder jaar onderhoud gehad.
Echter kocht ik de auto met een mankement , maar ik dacht laat ik eens een gokje wagen , het leek of de auto op 5 poten liep, bleek de ontsteking te zijn , inderdaad alles vervangen , ik zal eens een lijstje maken ....
Onderdelen tot nu toe vervangen ;
Draagarmen vóór L+R ( bushouder aan arm afgebroken/doorgerot)
Remschijven + blokken (schijven waren nog 18mm)
Distributieset (stond 111000 km op
)
Automaatolie + filter (was geen olie meer maar stroop..voorzien van BMW filter/bij opel niet verkrijgbaar?)
Bougies+kabels+ontsteking (compleet vergaan)
Luchtmassameter
Stappenmotor
EGR
Kleppendekselpakkingen (lekkage & stank)
Tja.....
En dan denk je .... klaaaaaaaaaaaaaaar , maar nee hoor ...
Vanmiddag plotseling een lekkage erbij
Koelvloeistof 
Natuurlijk aan de achterkant van het blok maarja het vreemde is dat deze slangen wel ten degelijk nieuw lijken , en de lekkage treed alleen op indien hij echt warm word (bv stilstaan voor stoplicht).
Zet ik de motor uit , stopt de lekkage direct , start ik hem weer dan duurd het een minuut of 5-10 en lekt hij best wel hevig....
Oke , volgende zoektocht dus :hmmz ..
Volgende keer zal ik een foto posten
Groetjes Paul [edit .. foto's...:kewlpics )
Ik zal me even voorstellen......
Mijn naam is Paul , en ben sinds een maand weer aan een Omega begonnen , het is mijn 2e Omega 2.5 V6 CD edition.
Dit keer eentje uit 1996 aangeschaft met 289000 km op de teller , de vorige kwam uit 1999 met 121000 km op de teller , maar dat was 1 rampenplan.....en is nu op de eeuwige jachtvelden..
Met deze omega ben ik weer ten dele blij , natuurlijk vergt een auto onderhoud , naar het schijnt heeft deze omega volgens de onderhoudsboekjes ieder jaar onderhoud gehad.
Echter kocht ik de auto met een mankement , maar ik dacht laat ik eens een gokje wagen , het leek of de auto op 5 poten liep, bleek de ontsteking te zijn , inderdaad alles vervangen , ik zal eens een lijstje maken ....
Onderdelen tot nu toe vervangen ;
Draagarmen vóór L+R ( bushouder aan arm afgebroken/doorgerot)
Remschijven + blokken (schijven waren nog 18mm)
Distributieset (stond 111000 km op
Automaatolie + filter (was geen olie meer maar stroop..voorzien van BMW filter/bij opel niet verkrijgbaar?)
Bougies+kabels+ontsteking (compleet vergaan)
Luchtmassameter
Stappenmotor
EGR
Kleppendekselpakkingen (lekkage & stank)
Tja.....
En dan denk je .... klaaaaaaaaaaaaaaar , maar nee hoor ...
Vanmiddag plotseling een lekkage erbij
Natuurlijk aan de achterkant van het blok maarja het vreemde is dat deze slangen wel ten degelijk nieuw lijken , en de lekkage treed alleen op indien hij echt warm word (bv stilstaan voor stoplicht).
Zet ik de motor uit , stopt de lekkage direct , start ik hem weer dan duurd het een minuut of 5-10 en lekt hij best wel hevig....
Oke , volgende zoektocht dus :hmmz ..
Volgende keer zal ik een foto posten
Groetjes Paul [edit .. foto's...:kewlpics )