• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

egr afdoppen x16xel

Erwin1987

Woont hier bijna
ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niks vinden,

kan ik de egr van een x16xel afdoppen met een dichte pakking en waar is deze te krijgen?

want ik heb hem nu schoongemaakt en probleem is nu weg maar heb geen zin dat het weer terug komt.

Erwin

ERWIN let op de dealer zal eerst gaan muiten maar je moet vragen naar een vervang pakking /upgrading voor de egr die is ooit geweest in duitsland

er zit nou een roest vrij staal plaatje tussen met 2 gaten en je moet hebben een zwart plaatje en er zit 1 gat in dat is de juiste .kost 11€ en geen storingen .

ik heb het er nu 2 jaar tussen en gewoon goed ,op de duitse autobaan bij een snelle afdaling als je je gas loslaat kan je mm lampje aan springen meet dan ff foute waarde,s bij herstart is het weer uit en blijft uit .

ga voor die paar centen niet klooien pak orgineel .

p.s de gekochte Tid van je is helemaal top .

Bert

de dealer ging mij vertellen dat het software matig uitgeschakeld moet worden en dan er nog iets vervangen moes worden, ik heb gezegd doe me dat plaatje nou maar.

heb hem hier voor me liggen zal hem er strax ff inzetten.

en oke beter! die wegvallende pixels is klote.

Erwin

software waar ze het over hadden willen ze voorkomen dat het lampje gaat branden als je 'abrupt' het gas los laat.

Goedkoper alternatief tegen over die software is de auto herstarten bij de eerste mogelijkheid ;) De auto blijft namelijk verder gewoon draaien en zal niet in de noodloop gaan (altans, bij mij ging toen alles goed)

oke nou ik zie het wel als er iets gaat branden en niet meer uit gaat ofzo kan ik altijd nog iets laten aanpassen.

Erwin

Zo als ik al zij,rij er nu 2 jaar mee en bij abrubt gas loslaten bij hoge snelheid KAN het mm lampje aan springen ,,maar bij stop zetten van de motor en herstarten is het weer weg.

verder probleem loos.

heb met de Tid aan melden er bij gestaan en gevraagd of er verder gekke meldingen waren maar niks dus zagen daar op ook niet dat de Egr niet mee doet.

heb jij een onderdeel nr van dat plaatje hier bij van Kouwen gaat het weer heel moeilijk .en ik denk dat ik dat als beun even in me bestand zet als er weer iemend wat vraagt is het dan dat plaatje met dat nr ophalen klaar .

Bert

Heren,

ik heb de pakking er tussen gedaan, rijdt super!!!

maar ( oh oh oh)

ik heb geen x16xel maar een x16xel II.

en nu gaat mijn motorstoringslampje aan bij gas los op snelweg e.d.

de dealer zegt niet zeker te weten of dit uitgezet kan worden??

weet iemand van jullie dit?

Erwin

tsja maar is zo raar die lui weten zelf niet of die uit kan,

en klopt idd had ik al geprobeerd en hij doet alleen op de snelweg ofzo.

Erwin

tja, er zijn maar weinig monteurs die echt het onderste uit de kan van een TECH2 weten te halen.

en wees eerlijk, zn baas wil liever een nieuwe EGR klep verkopen dan zo'n lullig plaatje, dus er wordt ook geen energie in gestoken.

[rquote=1907233&tid=145391&author=Erwin1987]ja ik zal morgen of woensdag ff een andere dealer proberen.

Erwin[/rquote]

Vos al eens geprobeerd in Duiven?

Is geen dealer maar wel erkende opel reparateur.

wat heb je er tussen heel dicht plaatje ???en controleer of de egr naar binnen of buiten open gaat ,,gaat hij naar buiten open met dicht plaatje heb je storing .

Bert

Terug
Naar boven