• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR-cheater gemonteerd, SAI verwijderd. OPHELOST!! (x14xe)

@bart-gsi wrote:Die kan weg.. Is met de apk niet vereist...

Daarom inderdaad. Alleen wat ik allemaal loskan halen en wat ik af moet doppen moet ik even goed uitzoeken. Heb op het forum al wat dingen gevonden.

Kan natuurlijk ook gewoon de stekker loshalen.

@ivartje wrote:Gewoon alles eraf trekken scheelt weer gewicht

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Oke ik dwaal hiermee een beetje af van het originele topic, maar ik heb even wat foto's gemaakt aangaande de secundaire luchtpomp.

20160709_144700_zps1ej6la5k.jpg

Die 2 bouten losnemen om de hele pomp te verwijderen ga ik vanuit? Maar dan de volgende dingen..

20160709_144728_zps3r52ulon.jpg

20160709_144755_zps0dabh8si.jpg

Dat potje, die kan er denk ik af, als deze vervolgens afgedopt wordt, maar die de rest op de onderste afbeelding. Kan dat allemaal eraf en afgedopt worden?

idd kan er allemaal af..

in het gat van het spruitstuk een tap draaien en een korte bout erin doen..

weet alleen niet als je de pomp afkoppelt of je een MML krijgt...

er zitten dacht ik 2 stekkers aan..

ik weet niet of dat het helpt om de stekker door te verbinden.. mocht je de MML krijgen... anders wim-v6 even een pm sturen wat je af kan koppelen van de pomp.. hij heeft mij dat al eens uitgelegt maar ik kan het bericht niet meer in m`n inbox vinden...

of dat iemand anders het zo weet...

Dit is (in ieder geval voorlopig) mijn oplossing voor de SAI. Ik hoop morgen het spul voor de EGR binnen te krijgen.

20160711_203451_zpsje5ylwth.jpg

20160711_203502_zpsm5o4vvlu.jpg

Geen rotherrie meer met een koude start. Beter wegrijden met een koude start. Geen MM-lampje.

:jerry

Gisteren mijn pakketje uit Polen ontvagen.

Gisteravond alles ingebouwd. De EGR is afgedopt en gedemonteerd. Er zit nu alleen een vlak plaatje op de plek van de EGR.

Auto loopt een stuk beter. Ben een flink stuk gaan rijden en het is echt flink verbeterd. Nog steeds niet helemaal hoe het moet zijn, maar het echt inzakken van vermogen is in ieder geval weg. Maar... op de terugweg nog even het gas wat dieper ingeduwd, en even later gas los, en huppatee MM-lampje... Nadat de sleutel eruit geweest is, is het lampje weer weg. Maarja, nog steeds niet helemaal opgelost dus..

Als je de EGR afdopt krijg je af en toe een mm lampje , dus maak je er geen zorgen om

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Vandaag alle bekabeling uit elkaar gehaald. Alles opnieuw gedaan op een iets meer deugdelijke manier aangesloten...

Alles werkt nu super! EGR kan de prullenbak in. SAI kan ook de prullenbak in. Hoop ruimte rondom de motor nu en geen lampjes =D Flink stuk gereden, goed getrapt en eigenlijk al het mogelijke gedaan om te pogen een storing te krijgen van de EGR maar hij kwam niet.

Auto heeft nog steeds wat moeite onder de 2000rpm maar ben al heel tevreden met het behaalde resultaat :thumb

Thanks voor alle hulp hier:) Wederom

Terug
Naar boven