• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR klep afdichten ?

Hallo

Heeft er iemand een linkje hoe ik mijn EGR klep afdicht met eventueel afbeeldingen ? want hoe ziet dat ding er eigenlijk uit bij een X20XEV ?

Alvast Bedankt

Bij een X20XEV gaat de motor er niet fijner op lopen als de EGR afgedopt wordt, volgens mij is het beter om deze gewoon schoon te maken

De EGR geeft over algemeen geen problemen bij de X20XEV.

De X20XEV gaat zeker niet beter van lopen van een afgedopte EGR.

Willem

jupzzz

EGRVacuumpotSecluchtpomp.jpg

je kan ook eens je carterventilatie pijpje opboren in het gasklep huis, dit geeft wel vaak problemen met stationair draaien, en afslaan van de motor.

(gasklep op de foto ligt op zijn kop)

Carterontlgasklephuis.jpg

opgeboord gaatje carterventilatie:

tankontluchitngsklep008.jpg

tankontluchitngsklep007.jpg

wel goed alle vijlsel weg halen, ik doet dat meestal met remmenreiniger, ook gaatje goed doorspuiten..

pak ook gelijk stappenmotor mee met de remmereiniger:

tankontluchitngsklep009.jpg

gasklep huis op de motor:

tankontluchitngsklep015.jpg

Ok dat zijn inderdaad duidelijke foto's en tot hoe groot moet ik dat gaatje opboren ?

en daar kom ik bij met een accuboor machine of een dremel?

Alvast bedankt

ik pak altijd een boortje wat makkelijk in het buiten pijpje past, komt ongeveer 1 mm groter dan het gaat je origineel is.

Willem

Ok bedankt ik ga het morgen eens uit elkaar schroeven en allemaal schoon maken en opboren hopan dat ik dan gee problemen meer heb

Alweer bedankt :P

origineel gepost door Baz

Bij een X20XEV gaat de motor er niet fijner op lopen als de EGR afgedopt wordt, volgens mij is het beter om deze gewoon schoon te maken

en bij de C18XEL?

C18XE / C18XEL:

heeft Geen EGR.

Het pijpje carterventilatie in de gasklep kan al groter zijn dan bij de X18XE / X20XEV / X22XE

Controleer of deze niet verstopt zit.

Willem

origineel gepost door wim-v6

C18XE / C18XEL:

heeft Geen EGR.

Het pijpje carterventilatie in de gasklep kan al groter zijn dan bij de X18XE / X20XEV / X22XE

Willem

Bij mij is deze ook al groter ja. maar ook stationair wel schommeling heb het stationair toerental 50 toeren hoger gezet dan wordt het al veel minder

C18XE / C18XEL:

heeft Geen EGR.

Vandaar dat ik m niet kon vinden!

Willem

Is groter en niet verstopt. Dit had ik al uit een ander topic van jou gehaald.

Terug
Naar boven