• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR klep afdoppen en gasklep uitboren Waar en wie?

Mijn 13 jaar oude Astra 16v rookt blauwe en soms zwarte rook , zie veel verhalen over Gasklepgaatje uitboren, schoonmaken en over EGR klep afsluiten, heb zelfs klep en pakkingen al gekocht, maar durf het zelf allemaal niet aan, wie zou het voor mij (tegen betaling) kunnen doen. Het alternatief is waarschijnlijk een motorrevisie of nieuwe auto, maar ik wil dit nog even geprobeerd hebben

Sesamstraat, die EGR kun je bij jouw motor niet zo afdoppen, dan geeft de ECU een motorstoring.

Als je een foto van je motor hebt, kunnen we je beter helpen. De EGR erafhalen is niet zo spannend.

En welke klep en pakking heb je gekocht?

Sesamstraat, die EGR kun je bij jouw motor niet zo afdoppen, dan geeft de ECU een motorstoring.

Als je een foto van je motor hebt, kunnen we je beter helpen. De EGR erafhalen is niet zo spannend.

En welke klep en pakking heb je gekocht?

Sesamstraat

Gewoon proberen. Het is een klusje van niets en er kan eigenlijk niets mis gaan.

Het gaatje dat je moet hebben zit aan de rechter kant (rechts onder) als je onder de motorkap staat. Bij gemonteerde klep is het moeilijk te zien. Als je hem loshaalt zie je een klein slangetje, met een doorvoer in het metaal die maat 1mm diameter heeft.

Mijn ervaring: Als je de klep hebt proberen te reinigen zonder hem er af te nemen is de kans 99% dat je het erger hebt gemaakt. Met een doek smeer je makkelijk meer rotzooi in het gaatje. Het gaatje zit aan de binnekant rechts, onder hetlager/draaipunt. Niet te zien, maar wel makkelijk dicht te smeren met prut!

Groeten....eeen ander junior lid

Sesamstraat

Gewoon proberen. Het is een klusje van niets en er kan eigenlijk niets mis gaan.

Het gaatje dat je moet hebben zit aan de rechter kant (rechts onder) als je onder de motorkap staat. Bij gemonteerde klep is het moeilijk te zien. Als je hem loshaalt zie je een klein slangetje, met een doorvoer in het metaal die maat 1mm diameter heeft.

Mijn ervaring: Als je de klep hebt proberen te reinigen zonder hem er af te nemen is de kans 99% dat je het erger hebt gemaakt. Met een doek smeer je makkelijk meer rotzooi in het gaatje. Het gaatje zit aan de binnekant rechts, onder hetlager/draaipunt. Niet te zien, maar wel makkelijk dicht te smeren met prut!

Groeten....eeen ander junior lid

Astra-F X16XEl kan je prima afdoppen, enig nadeel is dat af en toe het motorlampje zal gaan branden, maar echter zonder noodloop, motor blijft gewoon lopen zoals ze loopt.

Zo rijdt ik al 2 jaar rond, verder nooit problemen meer gehad.

Willem

Astra-F X16XEl kan je prima afdoppen, enig nadeel is dat af en toe het motorlampje zal gaan branden, maar echter zonder noodloop, motor blijft gewoon lopen zoals ze loopt.

Zo rijdt ik al 2 jaar rond, verder nooit problemen meer gehad.

Willem

Het is inderdaad niet zo'n technisch klusje, en je kunt het proberen zonder dat er veel fout kan gaan.

Het is inderdaad niet zo'n technisch klusje, en je kunt het proberen zonder dat er veel fout kan gaan.

Succes! En hou ons ff op de hoogte. Misschien kun je ook wat foto's maken voor een how-to ofzo? Voor andere beginnende sleutelaars.

Succes! En hou ons ff op de hoogte. Misschien kun je ook wat foto's maken voor een how-to ofzo? Voor andere beginnende sleutelaars.

Terug
Naar boven