• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR klep defect

origineel gepost door Van het Ende Customs

@ motorsmurf: Ik weet niet waar die van jou zit, maar die van mij is met 10mi n vervangen. Je kan er zo bij!

Overigens rijd ik nu sinds de zomer met een plaatje met 1 gat en auto rijdt zeer goed en geen MSL.:vertag

Die van mij ben je ook klaar mee binnen een half uurtje maar als het voor de eerste keer doet zonder WPH dan ben je wel aan het zoeken en aan het mieren ;)

Goedendag,

ik heb eenzelfde probleem.

Tussen de 1500 en 2500 toeren houdt de motor in het schokt hij nogal.

Nu lees ik hier erg veel over de EGR-klep en het dichtmaken hiervan.

Het MM lampje brand ook af en toe, maar niet continue.

Nu wil ik wel naar de dealer gaan om hem uit te laten lezen, maar dat brengt ook weer de kosten met zich mee.

Het gaat om een Vectra x1,6xel uit 1999.

Iemand tips???? :afro

Ik zou eerst willen weten welke storing hij aangeeft.

Als je EGR vervangt/aanpast terwijl de storing met ontsteking of lambda oid te maken heeft, heeft het weinig zin denk ik.

Je kunt ook naar de plaatselijke garage gaan met een pak koeken of kratje pils en een vlotte babbel :hmmz

Dag iedereen, heb vandaag de auto uit laten lezen en daar kwamen 2 codes uit.

P1405 Stand linair EGR systeem

P0170 te rijk mengsel

Morgen ga ik de EGR en Gasklep reinigen en hoop dat het dan opgelost is.

Maar ik lees hier en daar dat je een x1.6xel gewoon af kan dichten, alleen zei de persoon die hem uitgelezen heeft dat dat niet mogelijk zou zijn bij mijn x1.6xel

Klopt dit??

Gr. Ralph

Terug
Naar boven