• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

egr klep (opgelost thanks all)

origineel gepost door cloguk

Je hoeft niet de accu los te gooien, als je dat wel doet moet je achteraf wat zaken programeren bv electrische ramen en de radio.

de ramen zijn makkelijk, waneer je de ramen omhoog doet hou de knop op tot je een click hoort dan is het raam ingeleerd.

Voor de radio heb je de radio code nodig.

Echter hoeft de EGR nier geprogrammeerd te worden en is het loshalen van de accu niet echt nodig.

Het is jammer dat je niet de foutcodes hebt, ik zou je met de codes meer gerichte hulp kunnen bieden.

Het motor lampje duid op een emissie probleem, dit kan ook een O2 sensor zijn bv.

Alhoewel ik niet de kans heb om regelmatig op het forum te zijn, post hoe het verlopen is en ik zal je helpen wanneer ik kan.

CS

Ik heb hem bij de opel dealer laten uitlezen en neem aan dat die mensen er toch verstand van hebben. En die hebben gezegd dat er een nieuwe egr op moest, na enige twijfels of ie ook afgedopt kon worden is er toch een nieuwe besteld.

Zo de nieuwe EGR geplaatst en de motor is op het een of ander manier veel rustiger. En reageerd een beetje sneller op het gaspedaal.Maar het rijd allemaal net even soepeler.

Maar heb de oude met de nieuwe vergeleken. nu is me opgevallen dat de oude ongeveer 2mm open stond en ook niet verder meer dicht wil. Valt de oude nog schoon te maken of kan ie gelijk de container in. Het is tenslotten wel een dingetje van 300 euro.

Je kan er misschien altijd nog iemand helpen als ie in het nood zit.

Terug
Naar boven