• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR-Klep van een y20dth

Hey,

Ik heb een Astra G uit 2000, perfecte auto alleen de laatste tijd heb ik wat problemen met 't welbekende motormanagement lampje.

Deze gaat branden tijdens 't rijden met constante snelheid of als ik stil sta, en daarmee verlies ik gelijk ook vermogen voor 4-5 seconden.

Iemand vertelde mij dat ik de egr klep kan afdichten en dit probleem dan verholpen is, klopt dit? en zo ja hoe doe ik dat?

Of moet ik toch de egr klep vervangen?

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

gr Dave.

Je kan de EGR bij dit blok niet afdichten, als je dit nl. wel doet blijft je motormanagement lampje branden.

Je kan deze inderdaad schoonmaken, en als de problemen blijven wellicht uitlezen? Kan ook krukassensor wezen of iets anders :hmmz

Je kan de EGR bij dit blok niet afdichten, als je dit nl. wel doet blijft je motormanagement lampje branden.

Je kan deze inderdaad schoonmaken, en als de problemen blijven wellicht uitlezen? Kan ook krukassensor wezen of iets anders :hmmz

afdoppen onmogenlijk, noodloop.

Schoonmaken is prima, maar maak dan ook het hele inlaat traject schoon, anders zit ie zo weer dicht..

voor de schoonmaak:

100_2688.jpg

100_2686.jpg

na de schoonmaak:

100_2690.jpg

100_2689.jpg

100_2691.jpg

Y20DTHZafira-AAstra-G.jpg

100_2696.jpg

km stand ten tijde van reinigen:

100_2700.jpg
.

Willem

afdoppen onmogenlijk, noodloop.

Schoonmaken is prima, maar maak dan ook het hele inlaat traject schoon, anders zit ie zo weer dicht..

voor de schoonmaak:

100_2688.jpg

100_2686.jpg

na de schoonmaak:

100_2690.jpg

100_2689.jpg

100_2691.jpg

Y20DTHZafira-AAstra-G.jpg

100_2696.jpg

km stand ten tijde van reinigen:

100_2700.jpg
.