Hallo,
Mijn Vectra Z1.6XE (bj. dec. 2000) begint steeds vaker tijdens het rijden plotseling te stotteren en af te slaan als ik de koppeling indruk.
Wagen even aan de kant, paar keer starten en dan kan ik meestal weer verder....
Maar prettig is dt niet. Vanochtend ook weer, gelijk maar naar de v.o.d. gereden, computer uitgelezen: fout code EGR klep.
Deze is ca. 3 jaar geleden al een keer vervangen (of schoongemaakt). Toen zelfde symptomen..
Nu 50.000km verder is ie weer aan de beurt.
Waarschijnlijk te veel korte ritjes....
Is deze zelf schoon te maken?
De v.o.d. raadde mij aan even een stuk snelweg te rijden zodat de klep wat warmer wordt, meer keren open en dichtgaat en dan niet meer blijft plakken..
Is deze klep ev. zelf te reinigen?
Waar zit ie bij een Z1.6XE? Misschien afdoppen?
Helpt injectiereiniger bij de benzine gooien en even flink wat toeren maken?
Bedankt,
Arjan
Mijn Vectra Z1.6XE (bj. dec. 2000) begint steeds vaker tijdens het rijden plotseling te stotteren en af te slaan als ik de koppeling indruk.
Wagen even aan de kant, paar keer starten en dan kan ik meestal weer verder....
Maar prettig is dt niet. Vanochtend ook weer, gelijk maar naar de v.o.d. gereden, computer uitgelezen: fout code EGR klep.
Deze is ca. 3 jaar geleden al een keer vervangen (of schoongemaakt). Toen zelfde symptomen..
Nu 50.000km verder is ie weer aan de beurt.
Waarschijnlijk te veel korte ritjes....
Is deze zelf schoon te maken?
De v.o.d. raadde mij aan even een stuk snelweg te rijden zodat de klep wat warmer wordt, meer keren open en dichtgaat en dan niet meer blijft plakken..
Is deze klep ev. zelf te reinigen?
Waar zit ie bij een Z1.6XE? Misschien afdoppen?
Helpt injectiereiniger bij de benzine gooien en even flink wat toeren maken?
Bedankt,
Arjan