• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR uitschrijven ?

Ja is niet moeilijk als je de tools hebt. Oude egr aftekenen op papier met potlood, vervolgens met figuurzaag of frees van 1 of 2 mm dik ijzer. Hoewel je moetopletten op het materiaal dat het gelijk is als het tegendeel, anders krijg je verschil spanningen en dan vreet 1 van de 2 zich op als ik het goed heb.

Goed dat we ebay hebben en computers. Scheelt weer prutswerk en bloed aan de vinger :P

Als het goed is gaat een maat van mij de blindplaat kopen

Van ebay. Aangezien dit een hele dichte plaat is, kan ik die dan monteren zonder dat er een storingsmelding komt?

Of moet de egr klep eerst worden gedeactiveerd?

Als het goed is gaat een maat van mij de blindplaat kopen

Van ebay. Aangezien dit een hele dichte plaat is, kan ik die dan monteren zonder dat er een storingsmelding komt?

Of moet de egr klep eerst worden gedeactiveerd?

Update :

Heb met ZakhooiTM gesproken over het uitschrijven maar helaas schijnt mijn Astraatje Z16XEP

erg gesteld te zijn op zijn/haar EGR klep.

Kort gezegd , niet uit te schrijven....

blijft over een cheater , of niets aan doen en hopen dat er nooit een storing zal komen of schoonmaken.

zou je trouwens met alleen reinigen , een goed merkbaar betere rij prestatie krijgen of is dat ( bijna ) niet te voelen ?

Met schoonmaken zorg je dat je minder kans op storingen krijgt van de EGR.. Je auto zal als van ouds blijven rijden

Terug
Naar boven