• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

egr z 2,2se

@turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.

@turbootje wrote:@Dolby wrote:Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.

Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor

blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.

De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.

Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?

Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.

vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in

welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz

@cano666 wrote:denk dat het bij wat jongere autos wel het mm lampje laat branden ik had dezelfde probleem en is toen zo opgelost

De cheater is toch alleen nodig als je de egr compleet verwijderd, waardoor de electronica geen lus meer kan maken?

Speedsters rijden er honderden rond met alleen de egr mechanisch uitgeschakeld, maar met de stekker er nog op.

Ik kan me niet voorstellen dat het met de Z22SE op een astra, vectra of Zafira anders zou zijn.

@Dolby; is de p0404 ook degene die jij krijgt?

De 404 staat bij ons niet eens in de lijst :hmmz

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische documentatie/z22secodes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zeg ook niet dat een z22se van een astra of zafira anders zijn ik zeg alleen dat ik de zelfde probleem had met mijn vectra en dat ik het zo heb opgelost.

Dolby wrote:
@turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.

ook ik heb deze gewoon via de dealer (broekhuis)

@turbootje, Ik heb precies de zelfde als jouw blindplaat helemaal dicht. En heb nu regelmatig mijn motormanagement lampje aan met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.

@turbootje wrote:@Dolby wrote:@turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.

ook ik heb deze gewoon via de dealer (broekhuis)

@Midnight, Welke pakking heb jij dan precies. Ik heb bij de Opel dealer de blindplaat gekocht voor €9,10. is een dikke zwarte dichte blindplaat zeg maar.

Dit is de blindplaat die ik nu heb gemonteerd;

Blindplaat1

Opel-Blindplaat_zpsf634e6b5.jpg

Blindplaat2 met pakking

Opel-Blindplaat-1_zps8a587a8d.jpg

Blindplaat gemonteerd.

Blindplaat-gemonteerd_zpsa17647f2.jpg

@midnight black wrote:Bij mijn 2001 zit geen cheater en een pakking met 1 gat. Geen mm lamp

Je egr zit nu gewoon terug geschroefd met de bindplaat ertussen, en dat is niet de bedoeling.

Je egr kan mechanisch niet meer werken nu, omdat dat zwarte klepje niet meer naar beneden kan. (zie mijn foto onderkant egr)

(en dat geeft volgens mij dezelfde error als een verstopte egr)

Op de foto van turbotje is de egr een kwart gedraaid, waardoor dit nog wel werkt.

Dus OF een kwartslag draaien, en met 1 bout vastzetten, OF een moer gebruiken tussen de egr en bindklep als afstandhouder zodat je hem weer met beide bouten vast kunt zetten:

egr2.jpg

Dan de code nog 1 keer resetten, en dikke kans dat die wegblijft.

Heel heel erg bedankt voor deze informatie. Dit ga ik vanmiddag meteen uitvoeren. Echt super.

Kreeg de ERG P0404 melding ook niet altijd. Vond het al raar. Maar met deze informatie kan ik er voor zorgen dat deze melding

weg blijft. :thumb :wors :wors

Heb net de EGR klep een kwartslag gedraaid. En daarna gestart en de foutmelding was meteen weg. :wors

Heel erg bedankt voor deze nuttige informatie. :thumb

@turbootje, Heel erg bedankt voor je informatie. Had de foto gezien maar blijkbaar niet goed genoeg gekeken. :cry . Maar dankzij jullie heb ik nu geen ERG storing meer. :thumbup :wors

@turbootje wrote:had je ook op me foto kunnen zien. jos :angel

Terug
Naar boven