• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR

Benzine of diesel?

Ik heb een 2.2 Benzine en daarbij gaat het prima

maar gebruik de zoekfunctie eens, elke maand komt er wel weer een topic voorbij waarbij alles uitgebreid besproken wordt/werdt. Volgens mij 2 weken geleden nog iemand hier een topic geopend over EGR's en ook bij 2.2's....

Benzine of diesel?

Ik heb een 2.2 Benzine en daarbij gaat het prima

maar gebruik de zoekfunctie eens, elke maand komt er wel weer een topic voorbij waarbij alles uitgebreid besproken wordt/werdt. Volgens mij 2 weken geleden nog iemand hier een topic geopend over EGR's en ook bij 2.2's....

jouw kadett-E life zal deze wel hebben, indien er een C14NZ / C16NZ motor in ligt.

De Astra ook wel indien er een C14NZ / C16NZ motor in ligt.

willem

jouw kadett-E life zal deze wel hebben, indien er een C14NZ / C16NZ motor in ligt.

De Astra ook wel indien er een C14NZ / C16NZ motor in ligt.

willem

Kijk, hier leer je meer dan op school !!!!

Ik zal eens onder de motorkap kijken of ik zo'n ding kan vinden.....

Groet, Rik

Kijk, hier leer je meer dan op school !!!!

Ik zal eens onder de motorkap kijken of ik zo'n ding kan vinden.....

Groet, Rik

Ik heb even gekeken in beide auto's maar er zit GEEN EGR in dus vandaar dat ik die term niet kende :D

De foto om te vergelijken heb ik van het 'Hoog brandstof verbruik' topic in het Astra deel.

Groet, Rik (je leert altijd weer wat bij op dit forum :):):):):))

Ik heb even gekeken in beide auto's maar er zit GEEN EGR in dus vandaar dat ik die term niet kende :D

De foto om te vergelijken heb ik van het 'Hoog brandstof verbruik' topic in het Astra deel.

Groet, Rik (je leert altijd weer wat bij op dit forum :):):):):))

Welke motor ligt erin???

C16NZ heeft m 100% namelijk.

Deze is NIET electrisch, maar vacuum geregeld, lijkt een beetje op een schotel..

Blauw omcirkeld

vacuumEGRLFRSinglepoint.jpg

Welke motor ligt erin???

C16NZ heeft m 100% namelijk.

Deze is NIET electrisch, maar vacuum geregeld, lijkt een beetje op een schotel..

Blauw omcirkeld

vacuumEGRLFRSinglepoint.jpg

Ja, die heb ik wel.:thumbup

Dus dat is de EGR. kijk eens aan. Ik meende dat dat ding met de brandstof te maken had maar dat is het dus niet.

Ik heb een C1.6NZ motor in de Kadett EN de Astra.

En die stappenmotor, wat doet ie precies ?

BEDANKT !!!

Rik

Ja, die heb ik wel.:thumbup

Dus dat is de EGR. kijk eens aan. Ik meende dat dat ding met de brandstof te maken had maar dat is het dus niet.

Ik heb een C1.6NZ motor in de Kadett EN de Astra.

En die stappenmotor, wat doet ie precies ?

BEDANKT !!!

Rik

De stappenmotor regeld extra omlooplucht bij,zodat de motor bij koudstart wil startten en ook ff hoger stationair draait.

Ik weet alleen niet of deze electronisch geregeld is? (zo te zien wel)

Bij mn Swift ging deze mechanisch en sloot af naarmate je koelvloeistof steeds warmer werd.

Terug
Naar boven