• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eiffel Rallye 17 Juli 2010 - Wie gaan er allemaal?

bedankt alvast voor de aanmoedigingen, we gaan sowiso proberen alles uit te rijden en hopen dat alle voorbereidingen de moeite waard zijn geweest.

Donderdag kunnen we al los met de shakedown, vrijdag zijn er 2 proeven waarvan 1 in het donker zal zijn, al met al wordt het een hele belevenis, ik kijk er al naar uit, Walther Rohl en Christian Geistdorfer zullen er ook zijn, ik heb vernomen al tijdens de info avond, al met al vlgs mij 4 manta 400's en 2 ascona 400's waaronder de originele auto waar Rohl in '82 kampioen is geweest.

Zeker dit jaar voor de 400 liefhebber een hoogtepunt.

Ik moet eerlijkheidshalve dat ik vaak meer ga voor de Groep B wagens van weleer, met name de Audi-Quattro's en de Metro's, geweldige bakken, ik hoop dat er ook ooit eens wat echte potente lancia Delta's en Peugeots T16's komen, helaas zie je die hier niet zoveel.

Daar is niks mis mee! Ik ga voor alle old en young timers. Uiteraard gaat het hart wat sneller kloppen als in de verte de opels zich aandienen wub:wubHeb wat filmpjes zitten kijken van voorgaande jaren, en die oer-quattro zorgt inderdaad voor geweldig spectakel!

Dat ding gaat als een raket! :

origineel gepost door henk 400rr

ik hoop dat er ook ooit eens wat echte potente lancia Delta's en Peugeots T16's komen, helaas zie je die hier niet zoveel.

henk beter kijken dan zie toch nog wat moois .

H 20 Olczyk Phil Giordonno Tristan CAN/

Peugeot 205 T16 1983 B Original Nicolas, Sarlat Rally

en

H 64 Verthé Johnny Brackx Kirsten B/B Peugeot 205T16 1985

B

wel 2 t16 deze keer.

ik mis eigenlijk ok wel een delta S4

:cool: geweldig :thumbup , alleen jammer dat ik ze niet kan zien rijden.

Ach, ik kan er misschien 3 dagen naar staren :D zo nu en dan.

origineel gepost door henk 400rr

:cool: geweldig :thumbup , alleen jammer dat ik ze niet kan zien rijden.

Ach, ik kan er misschien 3 dagen naar staren :D zo nu en dan.

ach Henk dan zijn er altijd nog de filmpjes en foto's om naar te kijken /luisteren.

ook van je eigen auto natuurlijk.

Weet iemand die voorgaande jaren ook geweest is, of er proeven zijn waar de deelnemers meerdere keren langskomen?

Dat is namelijk ideaal als men wat foto's wilt maken.

origineel gepost door McLambo

Weet iemand die voorgaande jaren ook geweest is, of er proeven zijn waar de deelnemers meerdere keren langskomen?

Dat is namelijk ideaal als men wat foto's wilt maken.

kan ik zo niet zeggen de proeven zijn niet ieder jaaar het zelfde.

je haald daar gewoon het boekje daar staat alles in.

en je hebt de site nog v/d rally daar ff kijken en je weet ook wa meer.

Veel succes met de Eifel Historic Henk en Co Pilot, we zijn immers ook andere jaren wezen kijken en het is om kippevel van te krijgen. Voor de toeschouwers onder ons: Zorg dat je op de zaterdag op tijd bij een proef bent en loop deze dan een stuk af, dan zie je de mooiste stukjes met diverse hairpins en niet zoveel publiek.

Marco,

Gaan jullie op de zaterdag morgen richting Daun, of hebben jullie overnachting doorgaans?

Kom je dikwijls bij een proef bij een 'publiekspunt' aan, waar het druk is?

Ik zit net even op de site van de Eifel rally rond te neuzen, en ik zie dat er 2 verschillende klassementen zijn: Rally en Historic. Rijden deze dan ook op verschillende plekken op het zelfde tijdstip?

Ja, in principe rijden ze beiden over elke proef, de rally komt eerst en daarna de historics, alleen is moeilijk te zeggen waar welke auto van de historics waar voorbij komt omdat ze een proef over mogen slaan.

Het kan dus zo zijn dat je op de ene proef andere auto's ziet dan op de andere.

Publiekspunten staan wel aangegeven op de kaarten, alleen het is daar wel vaak erg druk, voordeel is wel de biertent, de bratwursten en een publieksspreker die vaak aanwezig is. ;)

Misschien is deze link nog even handig:

http://www.rallye-magazin.de/forum/showthread.php?t=14291

en deze oude http://www.rallye-magazin.de/forum/showthread.php?t=12855&highlight=schutz&page=26

Ik ben wel van 'een eindje de proef oplopen'. Dan pak ik wel een biertje en een bradwurst mee ;-)

Hou van foto's maken, dus dan moet je niet 100 man voor je hebben staan.

Op zich positief dat de historics achter de rally aankomt. Bij de Legends de Boucles eerder dit jaar reden de 2 klassementen telkens op andere plekken, dus moesten er keuzes gemaakt gaan worden.

Ook bij de Eifel rally zie ik op de deelnemerslijst van zowel de rallye als de historics 'ouwe kanonnen' staan, dus dat wordt hoe dan ook genieten!

Nog bedankt voor de links!

de bijrijder van henk (me vader) is vanmorgen opgehaald door marcel (manta_sport) en wij gaan morgen weg ik zal denk ik fotograaf en monteur zijn maar weet het niet zeker misschien alleen monteur anders moet me ma foto's gaan maken:D

we zien wel of het leuk is is voor mij de eerste keer eifel rally

Zo net weer terug van een lang weekend Eifel.

Henk en Rene (en de rest) bedankt voor weer een leuk en gezellig weekend,( wel een beetje vermoeiend met die korte nachten :) ).

Donderdag mee geweest met de shake down.

Vrijdag mee geweest met de verkenning, die proeven zijn wel indrukwekend, heb gelijk mee respect voor de rijders en bijrijders. Zaten een hoop listige maar wel leuke stukken in.

Vrijdag avond reden de historische Proef 1 nog een keer extra in het donker. Heb geprobeerd foto's te maken maar m'n flitsers was niet toerijkend. ik hebwel foto's van de start van de historics.

Zaterdag foto gemaakt van proef 3 en 11. De rest van de tijd op de service geweest.

De foto's volgen later, moet ze eerst uit zoeken. (zijn er een beetje veel.)

Nieuwe poging.

IMG_9234.JPG

IMG_9235kopie.jpg

IMG_9233.JPG

IMG_9304kopie.jpg

IMG_9270.JPG

IMG_9285.JPG

IMG_9491.JPG

IMG_9556kopie.jpg

IMG_0135.JPG

IMG_0136.JPG

IMG_0137.JPG

IMG_0144.JPG

IMG_0937.JPG

IMG_0946.JPG

IMG_0949kopie.jpg

IMG_0952kopie.jpg

IMG_0953kopie.jpg

IMG_1051.JPG

IMG_1057kopie.jpg

Ik had al het 1 en ander gehoord over Rohl z'n prestatie's, hij kan het nog steeds erg goed. :thumbup

Terug van een vrij geslaagd weekend Eifel rally, het was een hele leuke bijzondere ervaring, we hadden een paar problemen die goed opgelost zijn door het service team (dank aan Johan, Maikel en Bas) en we hebben alles kunnen uitrijden.

Uiteraard een grote bedankje aan de navigator Rene v/d noort, ondanks wat pijnklachten heeft hij het volgehouden en zonder een navi, geen rally. En niet te vergeten de partners die goed voor de inwenindige mens gezorgd hebben.

Het was echt een beregezellig weekend en ik hoop dat ze zo nog vaker voorbijkomen met deze ploeg mensen.

Hier en daar zijn nog punten van verbetering aan de auto, met name de overbrenging is te lang, we komen soms niet goed weg, zeker als het wat omhoog gaat, verder kun je de naschade redelijk noemen:

Remmen verbrand, koppeling weg en de bak naar z'n grootje, de bodem zal niet al te fris zijn, de buitenkant is er goed voor weg gekomen, eerst even rust, daarna bekijken we het wel even.

al met al weer een hele ervaring rijker en weer een hoop kennis meer wat helpt bij de bouw van de nieuwe auto.

Het blijft jammer dat we niet veel van de kanonnen in actie hebben gezien, op die ene Audio Quattro S1 na dan die we even kort in de achteruitkijkspiegel gezien hebben en ons al vlot achter zich liet :wors

Terug
Naar boven