• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

eigenwijze dynamobout.....kadett:(

nee nog niet geprobeer eigenlijk, maar kan t proberen, kwaad kan t niet. Ga gewoon alle tips af in de hoop dat er iets tussen zit dat werkt..

Of even op de bout slaan met een hamer..

Dan laat je de bout schrikken en zet hij zich uit de roest..

ook dat had ik al geprobeerd maar dank je.... probeer morgen de tip van Omega2.2-16v nog even en als dat niet lukt vraag ik het bij de garage wel.... Die hebben er het goede gereedschap voor. en anders boren ze hem maar uit ofzo... zek er wel een nieuwe bout in... maar eruit gaat ie !!!!

Poelietrekker erop misschien nog een idee? Daar heb je al gauw een paar ton druk mee...:vertag

Vroeger gebruikte ik een goedje voor de fiets van Shimano. Het kwam uit een spuitbus en heette "Get a grip" als je dat op vastzittende roestige onderdelen spoot droop de roest er zo af en kwam het zo los.
dancingbanana_2.gif
Uitboren is vaak niet zo'n succes met een bout die vast zit in een gietmetalen omgeving. (althans als de behuizing van jouw dynamo net als bij mijn twee dettjes van gietmetaal is) De bout is namelijk van harder materiaal dan het gietmetaal waardoor de boor al gauw de weg van de minste weerstand kiest. Of door de hitte kan zelfs het gietmetaal gaan barsten. Heb dit wel eens gehad met een bout voor een bokstandaard op een scooter (Yamaha Neos) daar brak uiteindelijk de hele boel open...:wtf

Denk toch echt een paar "goede" rammen erop om te laten schrikken in "alle" richtingen en misschien kun je er dus een poelietrekker op kwijt....:hmmz

Succes in elk geval!:jerry

probren een lel te geven met een hamer

hij kan iig niet gelast zitten aangezien t een stalen bout is en een alu steun ;)

haha ja dat weet ik, daarom zei ik al ''t is dat er zulke sukkels niet bestaan....'' maar vandaag weer even verder met de auto en gelijk even wat fototjes maken. komen zms !

Ben benieuwd naar de foto's van je kadett..

Woon zelf ook vlakbij rotterdam maar de kadettjes zijn inmiddels bijna een mythe geworden in deze regio..

Grtz Erik

nou dynamo is er eindelijk uit ! :D Toch met de dynamosteun er maar uitgehaald... Nog geprobeerd om deze buiten de auto van de dynamo af te halen maar helaas :(

Dus bij deze : Ben op zoek naar een nieuwe dynamosteun !!!! :P:P:P

Teven hier alvast wat foto's van de auto. Niet de mooiste foto's maar dat komt nog wel. Hebben jullie in ieder geval een plaatje bij het verhaal.

opel002.jpg

opel003.jpg

haha ja idd maar die velgen doe ik pas als laatst hoor ! Maar is idd nog een vrij nette auto. Staat 113000 km op en is het laatste jaar een hoop aan gedaan door de vorige eigenaar. lucky me !

Kwestie van even kijken wat je motorcode is en dan naar de sloop rennen voor een nieuwe steun.

Of je probeert het even op www.onderdelenlijn.nl ;)

Velgen later doen is sowieso wel aan te raden. Die pekelmeuk die nu op de weg ligt wil je liever niet op je LM's hebben...

dynamo ergens opleggen, pak een grote hamer.. en gewoon op de bout gaan rammen! overigens ook op de steun van de dynamo dus waar de bout door heen gaat..

dit moet wellicht helpen.. tenminste.. zo doe ik het vaak met dingen wat al meer dan 20 jaar vast zit.

en sterk ben je wel.. aangezien je avatar! hele dikke karper!!! king:

mooie hobby .. auto`s en vissen! :wub :wors

Ja daarom ook die velgen later pas... :) Gaat helemaal goed komen.

Iedereen bedankt voor de reacties, de dynamo zit er weer in... Nu alleen gelijk nog even de multisnaar vervangen en dan rijd ie weer als een zonnetje (hoop ik)

Laat het jullie gauw weten

kop eraf slijpen, dan dynamo verwijderen. vervolgens 2 moeren tegen elkaar vast draaien. steun in bankschroef lang stuk ijzer (metertje of 2) op de sleutel en dan met je volle gewicht erop?

DYNAMO zit er al weer in !!!:jerry:jerry:jerry

Steun ook niet meer nodig, is met een beetje geweld los gekomen.... Vervolgens weer naar r'dam om de dynamo om te wisselen(had de verkeerde meegekregen) :wtfMaar was volgens die vent ook niet zo raar aangezien ze de dynamo die er in zit volgens hem maar 2 x in een jaar tegenkomen ofzo... Dus vrij zeldzaam. !!

Morgen even een nieuwe multisnaar halen en dan weer karren...

En even over de KARPER : was 16,2 kg

tja... van gewoon zelf proberen leer je het meeste... denk ik zo. Moet me niet vragen hoe alles heet in die auto maar als ik t eraf kan slopen kan ik t er ook weer opzetten hahaha...

En kan een hoop leren van me oom, die heeft pas nog 4 kadettjes c gekocht. 1 al weer verkocht , 1 om nu in te rijden en later te restaureren en de andere 2 om nu te restaureren... Heeft nooit anders gereden als kadettjes..

Dus als ik er echt niet uitkom kijk ik hem wel lief aan

Nou... ff een update... Al is ie niet zo fijn... Dynamo vervangen is gelukt, :thumbupook een nieuwe multiriem erop gezet:thumbup... Gestart met de startkabels aangezien de accu natuurlijk leeg was... Ging op zich goed :thumbupmaar nu maakt de motor weer een zwaar geluid :hmmz denk ga maar ff stukkie rijden... nou dat was inderdaad een stukkie:cry hij hield er aan het eind van de straat er al weer mee op:mad::mad:... nu maar uitzoeken wat dat nou weer kan zijn.:hmmz

Gelukkig hou ik nog steeds van me kadettje cabrio :wubdus ga er alles aan doen om m weer goed en rijdend te krijgen... Als ik er tenminste kan achterkomen wat er nou weer mee aan de hand is :hmmz:hmmz:hmmz

!! geen koelvloeistof in..??

wat voor type is het?? c16nz of een c20ne??

loopt ie nog rond op de start motor??

heel misschien toch iets niet goed gegaan met de snaar?

anders je distributie riem een eigen leven leiden....????

hoop het allemaal niet maar ik sluit niets uit..

Terug
Naar boven