• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Einddemper verwijderen

Rottentweetie

Post weleens wat
Beste mensen,

Ik wil mijn einddemper vervangen voor een andere. Echter krijg ik de oude er moeilijk vanaf. Ook mede omdat ik geen ruimte heb om hem te verwijderen.

Wat is de makkelijkste/beste manier om de demper te verwijderen? Zonder de oude demper verder te vernielen (Als ik ruimte heb?)

Heeft mij bij de laatste einddemper een hamer gekost... (steel brak af).

full.jpg

Zie gat in de demper king:

Gewoon hard meppen :P Komt vanzelf wel los :) (wat Calike zegt en Koen moet je vooraf doen voor het meppen :P)

Heeft mij bij de laatste einddemper een hamer gekost... (steel brak af).

full.jpg

Zie gat in de demper king:

Gewoon hard meppen :P Komt vanzelf wel los :) (wat Calike zegt en Koen moet je vooraf doen voor het meppen :P)

Ik heb die lipjes waarmee de buis van de einddemper over de andere buis zit naar buiten geplooit (dunne schroevendraaier ertussen geklopt).

Werkt ook redelijk goed ;)

Ik heb die lipjes waarmee de buis van de einddemper over de andere buis zit naar buiten geplooit (dunne schroevendraaier ertussen geklopt).

Werkt ook redelijk goed ;)

Ik heb met de haakse slijper de spleetjes verder doorgeslepen en daarna met een nijptang de boel omgekruld, en met een hamer geslagen...

Ik heb met de haakse slijper de spleetjes verder doorgeslepen en daarna met een nijptang de boel omgekruld, en met een hamer geslagen...

probeer altijd eerst een dunne schroevendraaier er tussen te zetten

dan spuit ik er grease spray tussen

even laten weken en dan met moordenaar demper draaien tot er speling komt en dan al draaient met hamer slaan tot hij er af komt

meestal zitten die krengen goed vast gerot aan elkaar

probeer altijd eerst een dunne schroevendraaier er tussen te zetten

dan spuit ik er grease spray tussen

even laten weken en dan met moordenaar demper draaien tot er speling komt en dan al draaient met hamer slaan tot hij er af komt

meestal zitten die krengen goed vast gerot aan elkaar

met monteren goed zo veel kopervet op het schuifgedeelte smeren. bij mijn d kadett kreeg ik na 2 jaar de demper vrij makkelijk los zonder hamer.

met monteren goed zo veel kopervet op het schuifgedeelte smeren. bij mijn d kadett kreeg ik na 2 jaar de demper vrij makkelijk los zonder hamer.

@Christian-tsx wrote:met monteren goed zo veel kopervet op het schuifgedeelte smeren. bij mijn d kadett kreeg ik na 2 jaar de demper vrij makkelijk los zonder hamer.

Ik smeer er altijd uitlaatcement tussen, dat dicht goed af!

@Christian-tsx wrote:met monteren goed zo veel kopervet op het schuifgedeelte smeren. bij mijn d kadett kreeg ik na 2 jaar de demper vrij makkelijk los zonder hamer.

Ik smeer er altijd uitlaatcement tussen, dat dicht goed af!

Koper of grafiet vet is zeker een goede tip, inderdaad is bij een goede kwaliteit uitlaat ook zonder cement de boel al goed gas dicht.

En trek de klem niet te vast aan, want daardoor wil hij vaak niet los, omdat er een rand in is getrokken.

Beste oplossing is gewoon een RVS uitlaat te pakken... :jerry

Wat ook wel goed werkt is de klem op de middenpijp zetten met twee griptangen er op en dan de krik tussen de pot en de klem en een paar klappen met de rubber hamer op het verbind stuk....(als het écht niet wil)

Koper of grafiet vet is zeker een goede tip, inderdaad is bij een goede kwaliteit uitlaat ook zonder cement de boel al goed gas dicht.

En trek de klem niet te vast aan, want daardoor wil hij vaak niet los, omdat er een rand in is getrokken.

Beste oplossing is gewoon een RVS uitlaat te pakken... :jerry

Wat ook wel goed werkt is de klem op de middenpijp zetten met twee griptangen er op en dan de krik tussen de pot en de klem en een paar klappen met de rubber hamer op het verbind stuk....(als het écht niet wil)

Terug
Naar boven