• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

einde project.

origineel gepost door DenDet

Ik zal eens kijken of het in mijn werkplaatsboek van opel staat.

Zo ja zal ik de afbeeldingen posten ;-)

mm di heb ik ook nog ergens dacht ik

:hmmz

origineel gepost door pipo

origineel gepost door tom Kadettielac

GEZOCHT. handboek/ tekenigen met de maten van de carrosserrie van een c kadett.

ik heb thuis de vraagbaak van olyslager liggen voor de c kadett ,maar daar staat het niet in.

zie voorbeeld van een D kadett uit de vraagbaak.

p0912101951.jpg

p091210195101.jpg

olyslager geeft alleen vloermaten aan geen hoogte maten:hmmz

kijk zelf maar

En dat staat dus op Pagina 118... (Fijn dat 't boek op kadett-c.nl staat he :agent)

origineel gepost door mies&geri

ik heb gekeken maar in mijn vraagbaak staats niets over maten en helemaal geen tekeningen

groet michel

in ieder geval bedankt voor het kijken.

@tom, ik ga morgen de assen eronderuit halen,

en dan begin ik met het zagen,

laat me even weten of je het nog nodig hebt ?

mzzl REDP.

origineel gepost door REDP.

@tom, ik ga morgen de assen eronderuit halen,

en dan begin ik met het zagen,

laat me even weten of je het nog nodig hebt ?

mzzl REDP.

weer een minder:cry

haahah:P

ik las ergens dat de c kadett club mallen voor de cellette band doet verhuren ,maar we hebben op het werk geen cellette bank maar werken met een elektronisch meetsysteem.

mochten er nu geen afmetings tekeningen van zijn ,maak ik de auto door tussen het richten door kruislinks te meten van de deuropeningen kofferruim en de bodem.

p0912102245.jpg

p1012102001.jpg

bitume matjes verwijdert.

p1012102005.jpg

p1012101836.jpg

voor het ongeluk was hier niks aan te zien ,bestuurders deur.

hebben ze de onderkant van vervangen ,tot de hoogte van het scharnier ,want daar is de deur weer zo rot als een mispel

die nekaf ben ik meer als een jaar teug aan begonnen, alles is gestraald en ge KTL't en het chassis in de epoxie gespoten, alleen nog alles schilderen en opbouwen. maar das meer werk als het lijkt. de kadett hoop ik voor de zomer af te hebben.

Komt die geheel toevallig uit de fabriek in Rotterdam?

die nekaf ben ik meer als een jaar teug aan begonnen, alles is gestraald en ge KTL't en het chassis in de epoxie gespoten, alleen nog alles schilderen en opbouwen. maar das meer werk als het lijkt. de kadett hoop ik voor de zomer af te hebben.

origineel gepost door mauscona

gewoon meer vrije dagen opnemen,:jerry

er staat nog een verassing voor je klaar als je er weer bent.

kun je je vast voor bereiden.:angel

ik zag al een lekkere TNT bus en een flinke zijschade op een fiat scudo zitten, maar tot de dinsdag he, heb maandag ook nog vrij dan kun je alvast vooruit werken.

origineel gepost door InjectTheVenom

Komt die geheel toevallig uit de fabriek in Rotterdam?

ik zou het echt niet weten ,alleen dat het nederlandse leger er mee reed in de 60er jaren.

dat leger spul is meer ons paps hobbie, al vind ik het ook niet verkeerd om zo af en toe eens wat mee rond te crossen.

zojuist de motor plus achteras gedemonteerd.

van het achterasje zijn bijde steekassen krom, links door het ongeluk en de andere kant door een foute drift :P

p1212102112.jpg

p1212102331.jpg

zojuist de motor plus achteras gedemonteerd.

van het achterasje zijn bijde steekassen krom, links door het ongeluk en de andere kant door een foute drift :P

p1212102112.jpg

p1212102331.jpg

maakt toch niet uit achterasje had je toch al een geregeld:P

ik heb vandaag de linker dorpel eraf geslepen en wat ik tegen kwam was vrij schokkend.

niks als aan elkeer gelasten stukjes plaatstaal en de dorpel trok ik onder zo los.

de wielranden hebben ze ooirt vervangen maar daar zaten de gaten ook alweer in.

de binneschermen voor bestaan ook uit 10 aan alkeer gelaste stukjes plaatstaal.

kort samen gevat is het enigste wat nog goed is de achterklep en de chrome lijsten aan de hele auto.

ik denk dat ik toch moet overwegen hem naar de ijzerboer te brengen ,de schade steld niks voor met een hoop braswerk.

wat voel ik me genaait, €1550 betaald voor dit grafhok, levensgevaarlijk, verbaast met niks dat de auto met vrij laage snelheid zo ver opkult nadat ik dit zag.

p1312101249.jpg

p131210124901.jpg

p1312101251.jpg

p131210125101.jpg

p131210125102.jpg

p1312101305.jpg

:thumbdown

hier valt weinig eer meer aan te behalen:mad:, en dat terwijl de auto er zo uit zag
p091010162401.jpg

soow dat ziet er aardig uit

wat een verschrikkelijk prutswerk :o

dan kun je misschien beter op zoek gaan naar een goede koets

staan er vaker te koop van gestrande projecten

en hier gewoon alles vanaf halen wat nog goed is en de rest oud ijzer

wel klote maar ik weet er inmiddels ook alles van

Terug
Naar boven