• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eindelijk nieuwe Vec gekocht :-)

Seth

Post veel
Hoi iedereen,

Eindelijk heb ik na 2 jaar zagen en zeveren terug een Opel Vectra B1 sedan gekocht.king: Nu zitten hier wel enkele problemen aan nl.

- TID/MID (het laagste soort) brandt half en zwakjes.

- Deurpaneel linkerkant zit los (wss geknakt)

- 2 kleine deukjes met beginnende roest vanachter rechts (net aan het achterlicht)

- Hij stinkt VERSCHRIKKELIJK! :puke

Nu was mijn vraag: is die TID/MID versleten of kan er nog iets aan gedaan worden? Anders ga ik er een 3,5" schermpje inzetten voor de achteruitrij-camera.

En ook of iemand een goed roestwerend middel kent voor de wagen. Rustyco ziet er mij wel iets uit maar ik ken het totaal niet en zou dus willen weten of er mensen zijn met ervaring. Zou dan de 2 roestplekjes aan het achterlicht en aan de wielkast aanpakken.

Ik ga hoogstwss zaterdag de wagen eens onder handen nemen voor punt 2 en 4 :puke

Groetjes Seth

Een paar foto s zou mooi zijn..

Da stinken zal misschien aan het interieurfilter liggen............

TID/MID (het laagste soort) brandt half en zwakjes hmmz misschien andere leds erin??

Een paar foto s zou mooi zijn..

Da stinken zal misschien aan het interieurfilter liggen............

TID/MID (het laagste soort) brandt half en zwakjes hmmz misschien andere leds erin??

Hoi iedereen,

Hij staat in een aparte garage (ongeveer een km van mij vandaan). Zaterdag ben ik vrij en dan worden de :kewlpics getrokken en dan zal ik (als er nog tijd over is, eens zien naar de lampjes vanachter het dashbord. Als ze het zijn ga ik ze toch vervangen door blue leds.:) Ik ben echt SUPERgelukkig met mijn nieuwe aanwinst.king: Het is nu nog een standaardwagen int paars met werk aan maar het wordt een (vermoedelijk) oranje beest. :agent

[rquote=1839673&tid=140284&author=Seth]Hoi iedereen,

Ik ben echt SUPERgelukkig met mijn nieuwe aanwinst.king: Het is nu nog een standaardwagen int paars met werk aan maar het wordt een (vermoedelijk) oranje beest. :agent[/rquote]

Wat voor motor heeft ie dan nu (nog)

Jan

Hoi iedereen,

Hij staat in een aparte garage (ongeveer een km van mij vandaan). Zaterdag ben ik vrij en dan worden de :kewlpics getrokken en dan zal ik (als er nog tijd over is, eens zien naar de lampjes vanachter het dashbord. Als ze het zijn ga ik ze toch vervangen door blue leds.:) Ik ben echt SUPERgelukkig met mijn nieuwe aanwinst.king: Het is nu nog een standaardwagen int paars met werk aan maar het wordt een (vermoedelijk) oranje beest. :agent

Een 1.6i maar ik ben wel van plan om ook deze uit te bouwen met (als het allemaal kan uiteraard):

- een kleine turbo,

- chiptuning,

- luchtfilter vervangen door cold-air intake

En ik zou graag NOS willen aansluiten. Het aansluiten van NOS is niet moeilijk, je moet er gewoon een namiddag tijd voor vrijmaken maar of Ome agent en Nonkel control ermee kunnen lachen, betwijfel ik dus ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen. Wel wil ik anders een alternatief waarmee ik mee kan show-sprayen.

Seth

[rquote=1839673&tid=140284&author=Seth]Hoi iedereen,

Ik ben echt SUPERgelukkig met mijn nieuwe aanwinst.king: Het is nu nog een standaardwagen int paars met werk aan maar het wordt een (vermoedelijk) oranje beest. :agent[/rquote]

Wat voor motor heeft ie dan nu (nog)

Jan

Een 1.6i maar ik ben wel van plan om ook deze uit te bouwen met (als het allemaal kan uiteraard):

- een kleine turbo,

- chiptuning,

- luchtfilter vervangen door cold-air intake

En ik zou graag NOS willen aansluiten. Het aansluiten van NOS is niet moeilijk, je moet er gewoon een namiddag tijd voor vrijmaken maar of Ome agent en Nonkel control ermee kunnen lachen, betwijfel ik dus ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen. Wel wil ik anders een alternatief waarmee ik mee kan show-sprayen.

Seth

Hoi iedereen,

Hier ben ik dan weer met :kewlpics van de Vec.

16012011151.jpg

16012011153.jpg

16012011155.jpg

16012011156.jpg

16012011157.jpg

16012011158.jpg

Zoals je ziet een standaard wagen ben ik superblij mee :D

Heb hem vandaag even gekuist en opgeruimd, hoop dat de stank nu wegblijft want het is door een natte plek in de vloer aan passagierszijde (waar een natte handdoek heeft gelegen en dus ook een natte mat.:puke

Hoop dat ik snel wat updates kan maken van wat ik er allemaal aan verander :angel

Greetings from Belgium

Seth

tip controleer dan even de parafanplaat. of daar het water wel weg kan.

Dit kan de oorzaak zijn van de natte vloer.

Hoi iedereen,

Hier ben ik dan weer met :kewlpics van de Vec.

16012011151.jpg

16012011153.jpg

16012011155.jpg

16012011156.jpg

16012011157.jpg

16012011158.jpg

Zoals je ziet een standaard wagen ben ik superblij mee :D

Heb hem vandaag even gekuist en opgeruimd, hoop dat de stank nu wegblijft want het is door een natte plek in de vloer aan passagierszijde (waar een natte handdoek heeft gelegen en dus ook een natte mat.:puke

Hoop dat ik snel wat updates kan maken van wat ik er allemaal aan verander :angel

Greetings from Belgium

Seth

Terug
Naar boven