• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

elect. schema motorkabelboom x14xe en c18xe

markey

Post weinig
hallo,

ik ben opzoek naar een elect. schema van een tigra x14xe en van een astra F c18xe.

ben al bij de plaatselijke dealer geweest maar die wil dit niet aan mij geven.

ookal bij een dealer geweest iets verder op maar die zegt dat hij de boeken heeft weg gegooit omdat het niet meer voor komt :wtf

wie o wie kan mij helpen?

alvast bedankt :)

Mark.

Bruin / Geel Diagnose

Bruin / Wit Diagnose

Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord

Rood Constante +

Groen Toerentellersignaal

Rood / Blauw Brandstofpomp

Blauw Koelwatertemperatuur

Zwart Geschakelde +

Zwart / Rood Startmotor

Blauw / Groen Oliedruk lampje

Blauw / Wit Dynamo

Bruin Massa

ALs het goed is hebben beide bomen deze draden.

Deze draden kun je gewoon kleur op kleur vinden op je corsa boom.

Wanneer je de orginele c18xe boom gebruikt, en de accuklemmen aan de accu polen hangt.

Hoef je enkel de

geschakelde + (zwart)

brandstofpomp Rood/Blauw (dikke draad vind je bij het brandstof relais)

startmotor zwart /rood

dynamo blauw /wit

aan te sluiten om hem te laten lopen.

het is wel verstandig om motronic / olie lampje / watertemp en toerenteller aan te sluiten.

Overige draden zijn voor indicatoren en diagnose.

Waarvoor wil je het schema hebben en wat wil je weten, ik heb geen schema maar kan je denk ik wel helpen. Ik zal straks eens in tis neuzen of ik daar wat leuks voor je kan vinden.

nee de c18xe komt niet in de tigra :)

maar ik wil van bijde auto's even de bedrading van de temp. sensor voor de ecu even door meten de blauwe sensor met de 2 draden :) ivm dat de tigra koud niet wil starten maar warm wel senor is al verv. is nu wel beter maar hij start nog heel moeilijk koud en als die dan loopt rookt hij enorm en stinkt erg naar brandstof.

en de c18xe loopt heel raar stationeer te lopen steeds tussen de 500/tot 1500 toeren te schommelen en stoot erg met rijden en de auto gaat af en toe sneller terwel je gaspedaal niet beweegt dus ff temp. sensor en lamda kabel ff door meten :) maar dan is een schema erg handig ivm de pennetjes te weten in de stekker van de ecu

al vast bedankt :D

mark

Terug
Naar boven