• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

electra schema corsa b 16 se

hoi

allemaal leuk hoor op gas moet je koken helemaal mee eens:thumbup maar het is wel lekker goed koop rijden dus vandaar hij maar goed op benzine loopt hij als en trein en dat wil ik graag op lpg ook kunen dus vandaar de vraag welk draatje moet ik schakelbaar maken?????????????? als iemand mij dat kan vertelen zou ik ook weer lekker goed koop kunnen tufen.

alvast bedankt

groeten willem

hoi

allemaal leuk hoor op gas moet je koken helemaal mee eens:thumbup maar het is wel lekker goed koop rijden dus vandaar hij maar goed op benzine loopt hij als en trein en dat wil ik graag op lpg ook kunen dus vandaar de vraag welk draatje moet ik schakelbaar maken?????????????? als iemand mij dat kan vertelen zou ik ook weer lekker goed koop kunnen tufen.

alvast bedankt

groeten willem

hallo opel liefhebbers

even een anderre vraag omdat ik nog steeds niet een scema heb gehad van de jongen waar ik de motor vandaan heb vraag ik het hier maar even

ik hou nu 1 stekker over maar wat moet ik daar op aansluiten

duyfs

duyfs

het is een stekker die binnen in de corsa zo aangesloten zit op het dradenboom maar die heb ik niet in de kadett

het zijn 8 draden met de kleur

blauw

groen

blauw met groen streepje

rood met blauw streepje

zwart met rood streepje

blauw met rood streepje

groen met wit streepje

groen met geel streepje

als iemand het mij kan vertelen graag wil het zo in gaan bouwen maar als ik hem niet kan aansluiten kan ik er niet mee rijden.

alvast bedankt

willem

hallo opel liefhebbers

even een anderre vraag omdat ik nog steeds niet een scema heb gehad van de jongen waar ik de motor vandaan heb vraag ik het hier maar even

ik hou nu 1 stekker over maar wat moet ik daar op aansluiten

duyfs

duyfs

het is een stekker die binnen in de corsa zo aangesloten zit op het dradenboom maar die heb ik niet in de kadett

het zijn 8 draden met de kleur

blauw

groen

blauw met groen streepje

rood met blauw streepje

zwart met rood streepje

blauw met rood streepje

groen met wit streepje

groen met geel streepje

als iemand het mij kan vertelen graag wil het zo in gaan bouwen maar als ik hem niet kan aansluiten kan ik er niet mee rijden.

alvast bedankt

willem

heb het motortje nog steeds ben er nog steeds mee bezig hij hangt nu in een bokje zou nu graag willen weten of de dis ontsteking los kan van het anderre bedrading want er gaan webertjes aan dus de injectie bende kan er af maar wil de dis ontsteking behouden

als iemand weet hoe en wat hou ik mijn aanbevolen.

groeten willem

heb het motortje nog steeds ben er nog steeds mee bezig hij hangt nu in een bokje zou nu graag willen weten of de dis ontsteking los kan van het anderre bedrading want er gaan webertjes aan dus de injectie bende kan er af maar wil de dis ontsteking behouden

als iemand weet hoe en wat hou ik mijn aanbevolen.

groeten willem

Als je goedkoop wilt gaan rijden monteer je geen webers maar laat je lekker die injectie zitten. Werkt ook veel beter met een gasinstalatie. Mooi LPI erop en knorren.

Als je goedkoop wilt gaan rijden monteer je geen webers maar laat je lekker die injectie zitten. Werkt ook veel beter met een gasinstalatie. Mooi LPI erop en knorren.

Verder hoef je normaal alleen maar de draden aan te sluiten die ook op de CNT site staan.

Echter heb je bij deze motor ook en startonderbreker en die moet je wel aansluiten en ook moet je de juiste computer erbij hebben.

Makkelijkste is dus alles uit een lopende auto te halen ook een deel van je bedrading van je donorauto en dan alles in je nieuwe auto bouwen.

Verder hoef je normaal alleen maar de draden aan te sluiten die ook op de CNT site staan.

Echter heb je bij deze motor ook en startonderbreker en die moet je wel aansluiten en ook moet je de juiste computer erbij hebben.

Makkelijkste is dus alles uit een lopende auto te halen ook een deel van je bedrading van je donorauto en dan alles in je nieuwe auto bouwen.

hoi max

deze motor kom t uit een corsa heb hem horen lopen dus ik weet dat hij goed is maar ik ben zelf heeeel onhandig met de bedrading en hier wordt ik ook niet wijzer dus ik denk vraag of iemand weet hoe ik die dis kan behouden zonder de injectie gewoon een uitleg met welke draden ik moet behouden via een schema of fototje

maarja

groeten willem

hoi max

deze motor kom t uit een corsa heb hem horen lopen dus ik weet dat hij goed is maar ik ben zelf heeeel onhandig met de bedrading en hier wordt ik ook niet wijzer dus ik denk vraag of iemand weet hoe ik die dis kan behouden zonder de injectie gewoon een uitleg met welke draden ik moet behouden via een schema of fototje

maarja

groeten willem

Terug
Naar boven