• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

electrisch raam piept en loopt zwaar bij openen

Hallo

Ik heb eeb vectra b van 2000 als ik aan de bestuurderkant het raam wil openen dan piept en kraakt het en dan stopt hij met openen na een klein stukje .

Om hem verder te openen moet ik hem steeds een stukje sluiten en weer verder openen. dat meerdere keren en dan opeens gaat hij helemaal open sluiten loopt perfect..

Wat kan dit zijn? en beter nog wat kan ik er aan doen en hoe?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

@wim-v6 wrote:Ja, ik heb al meerdere Vectra's Gedaan. met een Home made Bussen trekker...

nog niet alles, maar het is te doen..

Willem

wielsleutelset/zwarte plastic velgsleuteltje niet op de sloop te vinden...zijn te lui om te zoeken en ik mag niet meer het veld op om zelf te kijken...:s

de garage denk dat het met smeren op te lossen was( ex monteur van opel) :s ik heb hun al gezegd dat ze dat kunnen vergeten.. dus maar ff afwachten en de klacht teruggeven ;)

sleuteltjes zijn ook verschillend..

als het de originele velgen van de auto zijn kan deze op kenteken en Chassisnummer gezocht worden..

Willem

@wim-v6 wrote:sleuteltjes zijn ook verschillend..

als het de originele velgen van de auto zijn kan deze op kenteken en Chassisnummer gezocht worden..

Willem

daar ziet het wel naar uit...anders maar slotbouten erin en een rvs imbusje in het dekseltje :)

Gelijders smeren doormiddel van Vaseline spray in de railsjes te spuiten zodat het langs de rails naar beneden de deur in loopt, doe ik bij mijn Vectra-B ook, dan gaan ze weer een tijd heel soepel..

Willem

Gisteren bij de buurvrouw nog gedaan (inspuiten van de geleiders dan he :D ;) )

Het loopt weer soepel.

Dirkjan

ik beun een beetje maar bij elke beurt met een met elktrische ramen spuit ik de raamgeleiders lekker in ik gebruik wd 40 doe je dat netjes word het ook geen troep en loopt weer als nieuw .

Bert

ga ik uitproberen! ik heb hetzelfde bij mijn net gekochte vectra b.

heb weliswaar al een afspraak staan bij de garage waar ik hem gekocht heb, maar baat het niet dan schaad het niet ;)

er rammelt en piept toch van alles aan de achterophanging ;)

@wim-v6 wrote:Fijn Bussen persen haha....

bespeur ik enig leedvermaak? hahaha nou morgen moet ik ermee terug naar de garage, die lossen het maar op!

het elektrische raam heb ik idd met wd40 smeren weer fijn schuivend gekregen, goede tip dus :P

nu nog een origineel wielsleutelsetje en velgdeksel sleuteltje (met de 3 pootjes) uithalen.:), al vind ik dat de garage daarvoor moet zorgen:s

je kunt toch geen auto zonder velgslot sleutel en wielsleutel verkopen?:s

Ja, ik heb al meerdere Vectra's Gedaan. met een Home made Bussen trekker...

nog niet alles, maar het is te doen..

Willem

Terug
Naar boven