• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

electrische achterklep

origineel gepost door ait

Niet aan beginnen. Ik heb er een. Alweer voor de tweede stuk sinds aankoop januari 2008. Eerst in de garantie heel lang zitten prutsen totdat de dealer een oplossing had. Maandenlang rond gereden met een dan wel en dan niet functionerende achterklep. Typisch als ik bij de dealer kwam deed ie het. Obdanks opgenomen filmpjes werd er door Opel niets aan gedaan. Het gebrek moest zich bij de dealer ook voordoen.

Tot op een zalig moment dat hij het ook bij de dealer niet deed. Nu een jaar later en inmiddels buiten de garantie weer kapot. Ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.

Advies, gewoon aan je voorbij laten gaan.

Welke oplossing had de dealer de eerste keer want mijn probleem (zoals beschreven in een ander topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128269 ) is nog niet opgelost?

Het slot is nu weer ontgrendeld en volgens de dealer zit het probleem in het slot wat € 500,00 bruto zou kosten. Bij iemand anders geweest met een Tech 2 en geen foutmelding te vinden, deze persoon twijffelt net zo hard als ik aan de diagnose van de dealer.

Hoi ait, stel je even voor en heb je ook wat foto`s van jou opel ?(vec ? )

Jan

Jan, kan je me helpen hoe ik een foto van mijn Vectra 1.9CDTI (150pk) wagon op het forum plaats.

Uhmm kan ik zelf nie eens:(

Maar er is vast wel iemand anders hier:hmmz die je kan helpen:D

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

Hoi ait, stel je even voor en heb je ook wat foto`s van jou opel ?(vec ? )

Jan

Jan, kan je me helpen hoe ik een foto van mijn Vectra 1.9CDTI (150pk) wagon op het forum plaats.

Uhmm kan ik zelf nie eens:(

Maar er is vast wel iemand anders hier:hmmz die je kan helpen:D

Jan

foto uploaden naar www.photobucket.com of een andere site , daarna de link kopieren de begint met :
)

En dan plakken hier in een topic !

That's it !

origineel gepost door de_som

Niet aan beginnen. Ik heb er een. Alweer voor de tweede stuk sinds aankoop januari 2008. Eerst in de garantie heel lang zitten prutsen totdat de dealer een oplossing had. Maandenlang rond gereden met een dan wel en dan niet functionerende achterklep. Typisch als ik bij de dealer kwam deed ie het. Obdanks opgenomen filmpjes werd er door Opel niets aan gedaan. Het gebrek moest zich bij de dealer ook voordoen.

Tot op een zalig moment dat hij het ook bij de dealer niet deed. Nu een jaar later en inmiddels buiten de garantie weer kapot. Ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.

Advies, gewoon aan je voorbij laten gaan.

Welke oplossing had de dealer de eerste keer want mijn probleem (zoals beschreven in een ander topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128269 ) is nog niet opgelost?

Het slot is nu weer ontgrendeld en volgens de dealer zit het probleem in het slot wat € 500,00 bruto zou kosten. Bij iemand anders geweest met een Tech 2 en geen foutmelding te vinden, deze persoon twijffelt net zo hard als ik aan de diagnose van de dealer.

KVOD probeert gewoon je te tillen als ik het zo lees.

Bij mijn dealer kon ook geen afwijking worden gevonden. Volgens het meetapparaat functioneerde alles naar behoren. Ondanks dat de achterklep niet vanzelf sloot. Het heeft even geduurd maar toen kwam Opel NL met de oplossing om de potentiometer te vervangen. Dat heeft nu bijna een jaar geholpen. Het probleem van niet sluiten, de klep blijft hangen bij het dichtgaan, treedt echter opnieuw op. Toen was het garantie nu moet ik het zelf betalen.

De dealer beschikt niet over de middelen om de afwijking in mijn geval vast te stellen. Hij kan alleen net als ik zien dat de klep niet vanzelf sluit. Het risico van trail and error acties die afgewenteld worden op de klant zijn groot.

Alles wijst op het verkopen van een niet volwassen product.:thumbdown

Ik vraag me af wat het zou kosten om die elektrische achterklep terug te bouwen naar een NIET elektrische versie.

Ik denk dat het verwijderen van de motor + kabel en het vervangen van een gasdrukzuiger en het vervangen van het elektrische slot door een gewoon slot mogelijk moet zijn.

Hoe het zit met de handgreep weet ik even niet. Door blijven modderen met dit onvolwassen product kan ik me financieel niet veroorloven.:(

Mijn probleem is opgelost door de vervanging van de potmeter. De potmeter kost € 62,00. Blij dat ik de vervanging van het slot van € 500,00 zoals de VOD voorstelde niet heb laten uitvoeren.

Terug
Naar boven