• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische ramen Astra F

Mijn as van de raamslinger bestuurderskant is afgebroken en nu wil ik gelijk het zooitje maar gaan vervangen door een electrisch binnenwerk.

Ik was vandaag op de sloop, maar geen van de F-jes had electrische ramen. Ik zag wel een Vectra met electrische ramen en dat brengt mij bij de volgende vraag:

uit welke andere Opel-modellen zoals de Corsa B/C, Vectra etc. zou ik de onderdelen voor de electrische ramen kunnen gebruiken voor mijn 4-deurs Astra F/'97 hatchback?

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij autosloperij rutte velserbroek staan ook nog een paar astra fjes.

Ik ben 'Het vertrouwen' in Utrecht wezen kijken en bij 2 slopen in de buurt daarvan. Er zijn er hier nog wel meer, maar ik heb vandaag iets van 10 Fjes gezien, allemaal zonder electrische ramen. Ik ga dinsdag bij nog een paar kijken, maar ik wou even een alternatief plan hebben, als ik nergens eentje zie..

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij autosloperij rutte velserbroek staan ook nog een paar astra fjes.

Ik ben 'Het vertrouwen' in Utrecht wezen kijken en bij 2 slopen in de buurt daarvan. Er zijn er hier nog wel meer, maar ik heb vandaag iets van 10 Fjes gezien, allemaal zonder electrische ramen. Ik ga dinsdag bij nog een paar kijken, maar ik wou even een alternatief plan hebben, als ik nergens eentje zie..

@KadAstra-EF wrote:Is Opelsloperij "van den Braak niet een optie ??

Die zit in Almere.

http://www.vdbraak.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rik :)

Ik heb even naar de prijzen op de onderdelenlijst gekeken, maar ik vind dit wel een dure, zeker als je hele mikmak compleet wilt hebben.

Vraagje, ik reed laatst met mijn zwager en hem viel hem op dat de meeste onderdelen op een Astra F gelijk lijken op z'n vorige auto, een Corsa B. Nu ga ik van de week weer eens naar de sloop, maar ik vroeg mij af of iemand ergens een overzicht kent, zodat ik weet wat ik eventueel van een Corsa B kan gebruiken (bijv. de antenne, de stoelen, electrische raambediening/scharen etc.)?

Hallo mensen, er zijn weer lentekriebels, dus ik heb gisteren aan de bestuurderskant nu het elektrische binnenwerk voor het raam geplaatst. Alleen is de kabelboom in de deur van m'n F2-tje ('97-er) niet voorbedraad hiervoor. Nu heb ik een kabelboom van vauxhall astra mk3 C20XE (redtop) en hiermee kan ik het raam bedienen (dus in orde), maar als ik deze op de contrasteker van m'n Astra aansluit, dan lichten de LED's van de bediening niet op.

Ik heb wel de Hayes manual met elektrisch schema, maar een crime om dit te vertalen naar de kabelboombedrading, dus is mijn vraag, heeft iemand hier een bedradingstekening van van beide modellen? Overigens heb ik al de 30Amp zekering geplaatst voor de motor van de bediening, de 10Amp voor de bediening was zowel in de Vraagbaak als de Hayes nogal onduidelijk (volgens mij is dat de zekering van de autoradio?).

Okay, een andere topic bracht mij op het idee naar de pinbezetting te kijken. Het probleem is vrij simpel, de aders zijn niet doorbedraad naar de zekeringskast.

Heeft iemand voor dus mij het schema van de kabel tussen de bestuurdersdeur en de zekeringskast van een vierdeurs Astra F met elektrische ramen (zoals de Redtop)? Alhoewel ik het linkerraam strikt gezien met 1 extra ader al aan de praat krijg, wil ik ook de bediening van de passagierskant aan de praat krijgen..

Vraagje, ik reed laatst met mijn zwager en hem viel hem op dat de meeste onderdelen op een Astra F gelijk lijken op z'n vorige auto, een Corsa B. Nu ga ik van de week weer eens naar de sloop, maar ik vroeg mij af of iemand ergens een overzicht kent, zodat ik weet wat ik eventueel van een Corsa B kan gebruiken (bijv. de antenne, de stoelen, electrische raambediening/scharen etc.)?

Vandaag heb ik nog even de steker van de deurslotbediening doorgemeten, om te kijken of ik daar niet de plus van kan splitten, maar ik meette 1,1 Volt op de rood/gele draad, doe ik wat fout? Zit er ueberhaupt wel een echte +12v in een deur van een Astra F2 (bouwjaar '97)?

Verder probeerde ik achter de chassis-contrasteker van deur te komen, maar de zekeringskast zit in de weg. Ik heb de onderste twee schroefjes eruit gedraaid, maar het kastje geeft niet mee.

Heb ik wat over het hoofd gezien (ik heb geen brug en ben niet de kleinste, dus ik kom er ook niet makkelijk bij)?

Hallo mensen, er zijn weer lentekriebels, dus ik heb gisteren aan de bestuurderskant nu het elektrische binnenwerk voor het raam geplaatst. Alleen is de kabelboom in de deur van m'n F2-tje ('97-er) niet voorbedraad hiervoor. Nu heb ik een kabelboom van vauxhall astra mk3 C20XE (redtop) en hiermee kan ik het raam bedienen (dus in orde), maar als ik deze op de contrasteker van m'n Astra aansluit, dan lichten de LED's van de bediening niet op.

Ik heb wel de Hayes manual met elektrisch schema, maar een crime om dit te vertalen naar de kabelboombedrading, dus is mijn vraag, heeft iemand hier een bedradingstekening van van beide modellen? Overigens heb ik al de 30Amp zekering geplaatst voor de motor van de bediening, de 10Amp voor de bediening was zowel in de Vraagbaak als de Hayes nogal onduidelijk (volgens mij is dat de zekering van de autoradio?).

Okay, een andere topic bracht mij op het idee naar de pinbezetting te kijken. Het probleem is vrij simpel, de aders zijn niet doorbedraad naar de zekeringskast.

Heeft iemand voor dus mij het schema van de kabel tussen de bestuurdersdeur en de zekeringskast van een vierdeurs Astra F met elektrische ramen (zoals de Redtop)? Alhoewel ik het linkerraam strikt gezien met 1 extra ader al aan de praat krijg, wil ik ook de bediening van de passagierskant aan de praat krijgen..

Terug
Naar boven