• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische ramen b-corsa

richardschaeks

Post weleens wat
Hallo,

Na me mooie nieuwe corsa gekocht te hebben is er 1 minpuntje! hij heeft geen electrische ramen!

Nu wil ik deze uit me oude corsa halen en omwisselen!

IS dit makkelijk te doen? en hoe gaat die draaihendel los?

En hebben jullie tips?

Wat is je oude Corsa voor model? zelfde als je nu hebt? Want dan kan het idd zo over.

Zwengel kan los door zoveel mogelijk plastic los te schroeven (vooral het handvat) en dan het paneel zo goed mogelijk achteruit te drukken en met een klein schroevendraaiertje te vissen naar een omega-teken-vormige clip.

Die klip zit aan de zwengel, precies over het stukje wat om de as heen schuift.

Verder is het een kwestie van kijken hoe het nu zit, en dan kan je het over bouwen.

Mogelijk moet je even kabels trekken en schakelaars monteren, maar dat mag niet al te lastig zijn.

Wat is je oude Corsa voor model? zelfde als je nu hebt? Want dan kan het idd zo over.

Zwengel kan los door zoveel mogelijk plastic los te schroeven (vooral het handvat) en dan het paneel zo goed mogelijk achteruit te drukken en met een klein schroevendraaiertje te vissen naar een omega-teken-vormige clip.

Die klip zit aan de zwengel, precies over het stukje wat om de as heen schuift.

Verder is het een kwestie van kijken hoe het nu zit, en dan kan je het over bouwen.

Mogelijk moet je even kabels trekken en schakelaars monteren, maar dat mag niet al te lastig zijn.

ja zijn beide b-corsa's van 94... ik zat met dat draaihendeltje in gedachte dat die niet zo makkelijk los gaan, hier is toch zon smalle tang voor!?

ja zijn beide b-corsa's van 94... ik zat met dat draaihendeltje in gedachte dat die niet zo makkelijk los gaan, hier is toch zon smalle tang voor!?

Hier is een speciaal soort lepeltje voor, die je achter het hendeltje schuift, dan druk je het veertje er zo af.

Hier is een speciaal soort lepeltje voor, die je achter het hendeltje schuift, dan druk je het veertje er zo af.

Owja met een theedoek wordt het ook wel eens gedaan, was hier laatst nog een topic van in het corsa gedeelte geloof ik.

Owja met een theedoek wordt het ook wel eens gedaan, was hier laatst nog een topic van in het corsa gedeelte geloof ik.

Terug
Naar boven