• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische Ramen! HELP!

okeej

haha, dan snap ik het verschil wel ja.

dan kan de schakelaar die jij voor rechts hebt ook nog wel eens verkeerd zijn.

Jij hebt een Echte old skool electrische ramen, zonder comfort sluiting op rechts.

dat is van den Astra-F van voor 1994.

daar gaan vanaf de rechter knoppen (zijn er 2 natuurlijk) direct op de motor, de ene op de ene draad, en de andere op de andere draad, maar dan moet je wel een omkeer schakelaar hebben.

Willem

Voor rechts geld blauw en grijs direct op de motor

Bruin is aanvoer massa -

Zwart is aanvoer +

heeft de motor links ook geen Eigen voeding dan ??

willem

Nee ik heb het helemaal niet haha!

Daarom, die schakelaars moeten op stroom staan, als ik dat gedaan heb doet alleen links het..

Ik zal het iets beter uit leggen, gezien van de foto's misschien snap jij het dan ook weer :P

Ik heb vanaf MIJN bestuurderkant unit:

Bruin bij bruin gedaan (dun en dik) en aangesloten op de MIN

Zwart bij zwart gedaan (dun en dik) en aangesloten op de PLUS

De 2 kabels met stippeltjes er op is voor de LINKER motor (die werkt dus goed omhoog en naar beneden!

De 2 dunnere kabels heb ik op m'n rechter motor rechtstreeks aangeloten (dat werkte dus NIET) en krijg er maar een kleine stroom piekje uit.

Dus de 2 dunnere heb ik op de zelfde kleur dikkere gedaan op de besturings unit rechts ( ook daar heb ik de bruine en de zwarte aangesloten op het stroom net dus bruin MIN en zwart PLUS) En vervolgens de 2 dikkere kabels met stippels op de motor aangesloten..

Ook dat weer zonder resultaat..

Groetjes,

Tony.

Voor rechts geld blauw en grijs direct op de motor

Bruin is aanvoer massa -

Zwart is aanvoer +

heeft de motor links ook geen Eigen voeding dan ??

willem

Nee ik heb het helemaal niet haha!

Daarom, die schakelaars moeten op stroom staan, als ik dat gedaan heb doet alleen links het..

Ik zal het iets beter uit leggen, gezien van de foto's misschien snap jij het dan ook weer :P

Ik heb vanaf MIJN bestuurderkant unit:

Bruin bij bruin gedaan (dun en dik) en aangesloten op de MIN

Zwart bij zwart gedaan (dun en dik) en aangesloten op de PLUS

De 2 kabels met stippeltjes er op is voor de LINKER motor (die werkt dus goed omhoog en naar beneden!

De 2 dunnere kabels heb ik op m'n rechter motor rechtstreeks aangeloten (dat werkte dus NIET) en krijg er maar een kleine stroom piekje uit.

Dus de 2 dunnere heb ik op de zelfde kleur dikkere gedaan op de besturings unit rechts ( ook daar heb ik de bruine en de zwarte aangesloten op het stroom net dus bruin MIN en zwart PLUS) En vervolgens de 2 dikkere kabels met stippels op de motor aangesloten..

Ook dat weer zonder resultaat..

Groetjes,

Tony.

je moet meten wat er uit de schakelaar komt

pinnetjes kunnen andere werking hebben namelijk

meet bijvoorbeeld is welke doorgangen wat doen bij bedienen van de knopjes

als dat anders is kan je het wel hetzelfde aansluiten maar doet ie niks

Willem

Terug
Naar boven