• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

electrische ramen inbouwen en leder

Beste allemaal,

Ik ben dennis en rijd een vectra b1, van 1997 1.6 16v CD, met nu 230000 op de teller.

Ik rijd nu al 2 jaar met plezier met deze auto, maar wil nu graag leder inbouwen en elec. Ramen achter.

Nu heb ik voor een prikje een vectra b2 kunnen kopen, maar de motor start niet meer. (Een 2.0 16v CDX met 290000 op de teller)

Dus nu wil ik het leer van deze met stoelverwarming ombouwen naar mijn auto.

Nou is mijn vraag moet ik hier nog speciale kabels voor ombouwen of moet ik van de b2 de kabels meepakken ??

En mijn 2e vraag is voor de electrische ramen moet ik de motors ombouwen en de kabels maar moet ik de kabels vanuit de achterdeur helemaal tot aan de middenconsole mee ombouwen.

Ik hoop dat jullie genoeg info hebben om mij te kunnen helpen

mvg dennis

Als er onder het kapje onder de handrem 2 stekkers (een blauwe en een groene) liggen dan heb je voorbereiding voor de electrische ramen achter.

En als ik het me nog goed herinner van de stoelverwarming:

Zien of er achter de dummyknoppen van de stoelverwarming een stekker (met daarachter draad naar) steekt.

en soms maar niet altijd kan je het zien onder je stoel zelf of ie voorbereid is maar met een CD uitvoering zal dat hoogstwss wel.

indien niet moet je ze van stekker X1 of X2 doortrekken naar je stoelen

Passagier

zetelverwarming: zwart rood + bruin

Bestuurder

zetelverwarming: zwart geel + bruin

Grtz Seth

Hallo,

De ramen zijn ingebouwt heb alleen jammer genoeg de kabels moeten bij trekken zaten jammer genoeg niet.

Nou wou ik met de stoelen beginnen nou was ik aant kijken, onder de stoelen zit 1 stekker deze is van de klikker van de riem.

Maar er zit niks van de stoelverwarming of de airbag wat in de stoel zit.

Is dit veel werk om dit aan te sluiten want ik heb namelijk de knoppn van de stoelverwarming erin gedaan en deze geven dat lampje wel aan.

Alvast heel erg bedankt

Mvg dennis

Terug
Naar boven